Dell'Ortho 17.5 carburateur.

Status
Not open for further replies.

Tinus_070

Haagse Koning*
Hey Forum Members,

Ik heb dus een 17.5 Dell'Ortho carburateur op de kop kennen tikken.
Maar er zat geen gasschuif en gasnaald bij.
Nou heb ik dus een paar vragen hierover.
Heb al rondgespit op het Forum en google, maar ik kon er geen wijs uit maken.

Je hebt op euroscooters 3 gasnaalden staan.
Een W7/W16/W22, welke moet er in een 17.5 carburateur en wat is het verschil?
Ik weet in elk geval dat het clipje op stand van boven 3 moet, zover ben ik al.

Je hebt bij euroscooters 3 gasschuiven staan.
Een Type 30/40/50, welke moet er in een 17.5 carburateur?
Nou weet ik dat de 30/40/50 staat voor de hoogte van de afschuining, 3/4/5 mm dus.
Maar wat geeft het voor verschil, en maakt het nog uit als je eerst een 30 en daarna een 50 monteert?
Ook staat er passend in 19 en 21 mm carburateurs, er staat geen 17.5 mm bij, maar daar moet het toch ook gewoon in passen?

Hoor graag van jullie!

Tinus.

Advertisement - register to remove this

in de 17,5mm zit de A serie , niet de W naalden..

maar dit is per type 17,5mm verschillend , er zijn namelijk een stuk of wat verschillende 17,5mm's van Dellorto , zo heb je PHVA (piaggio) , PHBN etc. , maar ook nog de 2 letters die erop staan , bijv ED.

het verschil is o.a. wat er allemaal wel of niet op zit , zoals carburateurverwarming ,olie , vaccuum etc. Maar net zo belangrijk , welke setting erin zit , sproeiers e.d.

alle versies zitten weer anders in elkaar , andere gasnaald , andere naaldbuis ,andere sproeiers etc.

en dit is erg belangrijk , omdat het lopen van het blok ermee word bepaald , bij piaggio zit er bijv. vaak een veel rijkere naald in , hier is de naaldbuis ook op aangepast en ook de sproeiers , zo kan het zijn dat je met een 17,5mm voor piaggio met 80 sproeier met 70cc kunt rijden , terwijl de mina versie met zo'n 92/94 moet rijden bijv..

er zijn tevens verschillende gasschuiven , stalen en plastic , lang en kost , type 30 type 40 gasschuiven etc.

wat je even moet doen dus is kijken wat er erop de carburateur staat , bijv PHVA en ED bijv. dat is namelijk belangrijk , dan kan ik je hoogstwaarschijnlijk zo vertellen wat erin moet.

Oké, dat zal ik in de loop van de middag even doen.
Ik kan er op het moment niet bij namelijk.

Maar dan heb ik in de tussentijd nog wel even 2 kleine vraagjes.

De DMP 17.5 YSN carburateur (imitatie Dell'Ortho 17.5), past daar ook gewoon dezelfde gasschuif en naald in als in de Dell'Ortho zelf, ja toch?
En welke van de twee schroeven is me stationair op deze carburateur?

[ir]http://www.scootparts.nl/WebRoot/Scootpartsdb/Shops/Scootparts/46D9/3E84/DFD6/5CE2/2186/3E94/B8AD/C1B2/13ve0555.jpg[/ir]

De linker of rechter?

een imitatie is gewoon kut , daar zit vaak helemaal geen lekkere setting in..

ik hoop ook niet dat je deze voor al te veel hebt gekocht ..

als je toch bezig bent koop dan een naaldbuis,naald en gasschuif voor een minarelli watergekoelde DO 17,5 , dat zijn de A12 naald en naaldbuis is 214 GA , nummer 2 en 3 op de tekening :

http://www.easyparts.nl/showdrawing...ingid=25008&grouppath=0-968-1682-2006-681-682

ook ben je hiervoor een stationairsproeier nodig die hierbij hoort , dit is 34..

Nou ben ik even bezig geweest met me scooter lopend krijgen.
Maar nu blijft de gasschuif af en toe hangen en hij gaat gewoon niet meer terug.
Heb een nieuwe gasschuif gekocht, zelfde resultaat.
De oude opgeschuurt met 1000 WP, zelfde resultaat.

Dus ik ga van de week de originele 17.5 er maar opzetten, want het ligt denk ik toch aan de carburateur zelf.
Want de veer heeft nog genoeg druk, maar hij is van binnen aardig bekrast.
Nou heb ik er geen zak voor betaald, dus dat was wel te verwachten.
Er zat ook nog een gasschuif in vast toen ik hem kocht.

De 17.5 carburateur is een Dell'Ortho 17.5 PHVA met Elektrische Choke.
Ik heb er twee.

Dus wat moet ik er nou voor bestellen?

Ik moet in elk geval voor de 2 carburateurs het volgende hebben.

1.Gasschuif.
2.Gasnaald.

Maar moet ik persé stationairsproeier 34 erbij pakken, kan ik niet degene erin laten zitten die er nu in zit?
En op welke stand moet ik het gasnaald clipje zetten, de bovenste?

om te weten wat je moet bestellen ben je nog 2 letters nodig , bijv. ED , dat is de uitvoering , onderling zijn er nogal wat uitvoeringen met elk hun eigen setting en onderdelen..

de gasnaaldclip op de 2e gleuf van onder zetten , ook altijd even de luchtstelschroef op 1,5 slag zetten.

wat voor blok komt het op?

SP 98.
Piaggio blokje dus.

70cc/80cc Metrakit.
Yasuni R.

Maar ik zal van de week is ff kijken wat er nog meer op staat, ligt momenteel niet bij mij thuis namelijk die carb.

Bedankt voor de info dusver. :)

Maar de tweede gleuf van onder?
Hij staat momenteel op de bovenste gleuf, in de oude carb dan..?

Vandaag had ik even de tijd om naar beide carburateurs te kijken.
En de twee Dell'Ortho's die ik heb zijn exact hetzelfde!
Vlotterbakje, naaldbusje, waar alle aansluitingen zitten, zelfde letters op dezelfde plekken, etc, etc.

Alleen staat er op maar één carburateur de letters ID.
Op hetzelfde vlak op de andere carburateur staat NIETS.

Maar het zal denk ik wel dezelfde carburateur zijn!
Misschien een fabrieks foutje ofzo?
Of is het goedkope neppe rommel?

In ieder geval, het is dus een: Dell'Ortho PHVA 17.5 ID Carburateur.

ID is een std model , er zit ook carb verwarming op , zal van een NRG mc3 oid zijn.

ik heb hier net zo 1 liggen..

dit is een ID :

DO1751.jpg

Ja zo ziet hij eruit, op een paar kleine dingen na.
Dat stukje waar ID staat, onder de 17.5 is gewoon blank.
Er zijn geen letters in geslagen.
En dat uitstekende 'rondje' (tussen Dell'Ortho & ID) naast de plek waar je luchtfilter normaal op gaat is bij mij gewoon een gat met schroefdraad erin.

Maar verder hetzelfde.

Degene MET letters komt van een SP 98 blokje af, en degene zonder de letters ID komt van een SP 00 blokje af.

Beide van Zipjes dus.

Waar heb jij trouwens je carburateur zo mooi schoon mee gemaakt?

Melf, wat zijn nou de originele onderdelen die je altijd krijgt geleverd als je een 17.5 besteld?
Ik wil namelijk graag van de week me gasschuif, naald, veer en dopje bestellen.

Dus ik hoor het graag van je!

dat ligt dus aan het type :p

de gasschuiven zijn er in 2 types , lang en kort.

verder zit er in mijn ID :

naaldbuis 209 HA
naald A22
gasschuif 30

stationairsproeier zat er niet in , op easyparts.nl kun je meestal wel vinden wat erin zit btw.

Status
Not open for further replies.
Back