Dell"Orto 12mm Handchoke vraagje, Aerox

Vincent-Aerox

Scooterloos
Besten mensen :)

Ik rijd nu weer met een begrensde Aerox, 13mm prop + 6,5mm varioring.
Het loopt rond de 53 op mn digiteller, maar hij blijft stationair NIET lopen.

Aerox 50
Tecnigas silent pro(met prop dus)
Malossi fly + groene trekveertjes
Standaard drukveer
4,5 gram rollen

Sproeier 70 (!)

Met de luchtschroef op 1,5 slag los en de stationairschroef helemaal dicht blijft hij niet lopen...
Als ik de luchtschroef heel ver losdraai blijft hij wel lopen, maar dat verhelpt natuurlijk niks.
Sproeier 70 leek mij ruim voldoende.(12mm dell'orto + handchoke(aerox 2002)).
Hij bleef al slecht lopen een tijdje, en hij wou laatst zeer slecht starten. Toen heb ik het luchtfilter eraf gehaald en toen mn hand half voor aanzuigbuis, toen starte hij prima en bleef prima lopen.
Ik dus een nieuw luchtfilter elementje gehaald, en hij startte weer goed.
Maar blijft nu dus niet lopen.(met oude elementje ook niet)
Laatst toen ik mn cilinder los had gehad zag ik wel dat er een paar scheurtjes in het rubber van de inlaat(gewoon minarelli) zaten. Maar ik weet niet of het daar door komt.

De bougie kleurt ook niet echt lekker. Hij is is dof wit met een dun laagje koffie bruin zeg maar.
Ben wel van huis naar dealer gereden MET luchtfilter ZONDER element om een nieuw element te maken, toen kleurde de bougie dus helemaal wit.

Het ligt, dacht ik, niet aan mn cilinder(of met her-monteren te maken), die heb ik meegenomen naar de dealer(1 uitlaatboutje zat erin vast), en mij werd verteld dat de cilinder nog een zeer goede staat was, geen krasje. Hoeveel hij er toch al 50.000 op heeft zitten.

Hopelijk hoor ik wat :)
 
Advertisement - register to remove this

Tgaat niet echt goed met je aerox hè Vincent =(!
zit toevallig je choke niet vast ofzo of stuk? Of je vacuümpomp die niet meer voor 100% werkt of je benzineleiding verstopt=)? zou het anders ff niet weten.
Btw ben je gepakt ofzo?:p want je maakt hem aardig std...

Greetz silliey
 
Choke werkt gewoon, merk je alleen niks van met dit weer.
Benzineleiding is wel goed denk ik, want hij hapert verder ook niet tijdens het rijden ofzo.

Was begin dit schooljaar gelasert met 39 km te hard in 30 km zone....
Voor de rechter en die shit, rijbewijs paar maand kwijt + dikke boete
En toen in december met std uitlaat op de rollen, 66 euro boete.

Dus tja,....met voorwaardelijke straffen in het vooruitzicht wordt het er niet mooier op ;)
 
Die scheurtjes in je spruitstuk zijn niet door denk ik? Gewoon uitgedroogd rubber, kom ik vaak tegen. Als de bougie niet echt goed kleurt zou ik even 2 maatjes groter in sproeier gaan, hoe oud is de bougie overigens?
 
dat is verschillend , de eerst types hadden 74 als hoofdsproeier , genoeg om te ontgrenzen , maar met andere uitlaat minimaal 1 maat groter maken.

de types daarna tot zo'n 2002/3 dacht ik hebben 72 sproeier standaard ,maar ook een dunnere aanzuigbuis..

de laatste types , die herkenbaar zijn door de automatische choke ipv handchoke hebben iets van 62 er std in zitten..
 
Back
Top