Debat: Scooters mogen te hard rijden, mits ze op de autoweg rijden.

MiQ

Driven By Style
Stelling: Scooters mogen te hard rijden, mits ze op de autoweg rijden.

Mensen verzin hier voordelen bij. Zodat ik goed cijfer kan halen
En laat ff merken wat jij ervan vindt.

ooi
 
Advertisement - register to remove this

Voordelen:

* Je kan harder 'legaal' doorrijden op lange stukken weg..
* Minder boetes dus...
* Scheelt ook weer last van andere automobillisten (slome scooters op de weg)

Nadelen:

* Er zijn altijd mensen die er dus misbruik van gaan maken
* Sommige mogen (vind ik) niet harder als 45 aangezien ze als gekken rijden...
* Te hard, mja, als je dus in de binnenstad word aangehouden en je rijd iets te hard, krijg je daar dus alsnog een boete...

Vind het eerlijk gezegd een vage stelling...
 
Originally posted by TT 70cc
Voordelen:

* Je kan harder 'legaal' doorrijden op lange stukken weg..
* Minder boetes dus...
* Scheelt ook weer last van andere automobillisten (slome scooters op de weg)

Nadelen:

* Er zijn altijd mensen die er dus misbruik van gaan maken
* Sommige mogen (vind ik) niet harder als 45 aangezien ze als gekken rijden...
* Te hard, mja, als je dus in de binnenstad word aangehouden en je rijd iets te hard, krijg je daar dus alsnog een boete...

Vind het eerlijk gezegd een vage stelling...

idd daar ben ik het wel mee eens maar : * Sommige mogen (vind ik) niet harder als 45 aangezien ze als gekken rijden...

"oplossing" ze kunnen net als in belgie een praktisch examen voor brommers maken en dan ook met een examinator....en gewoon de leeftijd van het autorijden naar 17 verlagen dat je dan al mag gaan lessen en met je 18e je theorie mag halen.....toch?(lijkt mij wel slim)
zo is het in belgie en daar rijden niet veel scooters...
 
als alle idioten die nu op het fietspad rijden (inclusief ik) op de snelweg gaan rijden maak ik een bull-bar op mijn auto , ik wil graag nog langer doen met mijn auto. hoe had je dat gedacht? ff met je scooter van Amsterdam naar Groningen met 120/130? eerste kans is dat ie vastloopt voordat je 2 km onderweg bent en anders ben je al dood omdat een bejaarde opa je niet heeft gezien! kort samengevat : laat de brommer maar lekker van de snelwegen af blijven!
 
autoweg of rijks weg ? autoweg is alsnog 100 km btw! ik las te snel en zag daar snelweg staan , was dus autoweg.........

maargoed , nederland heeft alleen wegen gebouwd voor auto's en niet voor scooters , helaas....................
 
Originally posted by melf #50
autoweg of rijks weg ? autoweg is alsnog 100 km btw! ik las te snel en zag daar snelweg staan , was dus autoweg.........

maargoed , nederland heeft alleen wegen gebouwd voor auto's en niet voor scooters , helaas....................

Daar heb je wel gelijk in maar de wegen die voor auto's zijn gemaakt kunnen ook scooters op rijden....als ze invroeren wat ik zei en dan max 80 rijden dan kan dat ook op een autoweg waar je 100 mag want nu mag je "officeel"ook maar 30km/h in de bebouwde kom met je scooter.....Da scheeld ook veel met wat een auto daar mag rijden. Maar dan moet dat examen wel streng zijn anders heb je nog van idiooten die nie kunnen rijden....
 
absoluut géén scooters of brommers op de snelweg. Op sommige autowegen zou het wel kunnen, maar afhankelijk van de situatie van de weg.

De meeste 16jarigen zijn niet verantwoordelijk genoeg om daar te rijden.
 
Idd. de 16jarigen enzo gaan dan denken, o mooi we mogen harder, mooi stukje asfalt dus ff flink volgas geven, hee daar komt een kruispunt, vr0em met dik 100 derover--> gevolg. dood/zwaar ongeluk, dus laat t maar zo als t nu is:)
 
en daarbij komt dat onbegrensd een gemiddelde scooter niet eens 80 haalt (echte km's), dus je krijgt hetzelfde als met invalide autotjes , daar knal je als automobilist haast tegenop van wege het snelheidsverschil. ik vindt zelfs dat moteren en auto's al niet samengaan , die hebben al problemen met elkaar , laat staan opgefokte ventjes van 16 jaar.....................
 
tjah als je het zo bekijkt ist misschien ook wel beter zo....had ik niet aan gedacht:eek:
Alleen dan wel met minder snelheidcontroles, of rollerbank informatie op een speciaal radio stadsions in je regio:p
Want ookal rij je NIET te hard je woord nog op de rollerbank gezet. Dat doen ze met motoren toch ook niet en ze flitsen je toch ook niet als je NIET te hard rijd met je auto....:?

(dus een agent met een snelheidsmeter en dan 200m verderop een rollerbank en als er iemand te hard rijd zeggen ze dat via de interkom ofzo "that's fair")
 
tja , kijk er wordt vaak gezegd van klote politie enzo , maar de regering en politie weten ook niet precies hoe ze het moeten aanpakken , aan de ene kant is het fietspad veilig (als iedereen netjes 45 zou rijden) maar aan de andere kant is de straat veiliger als ze sneller rijden , maar het probleem is dat er ook auto's en dergelijke rijden en een bromfietser is nu eenmaal kwetsbaar! je moet bij jezelf nagaan wat jij zou doen als minister , en dan bekijken wat de gevolgen zouden zijn. dan kom je er snel achter dat het best moeilijk is! de rollenbanken vindt ik persoonlijk wel onzin , je krijgt geen ongelukken door de snelheid maar door de persononen die erop zitten!
 
Wat ik zwaar kansloos vind is wegen BUITEN de bebouwde kom waar je eerst met je auto 80 mocht, die terug zijn gegaan naar 60 en waar nu ook scooters op mogen rijden. Scooters mogen daar dus nog steeds 40 rijden en dan schiet het dus helemaal niet meer op. Laat de scooters die daar rijden dan ook gewoon 60 rijden, want nu mag je met je auto én 20 km minder hard én je zit met scooters die 40 rijden en alleen maar het verkeer ophouden. Of stuur die scooters weer gewoon naar het fietspad :|
 
Originally posted by MiQ
Stelling: Scooters mogen te hard rijden, mits ze op de autoweg rijden.

Mensen verzin hier voordelen bij. Zodat ik goed cijfer kan halen
En laat ff merken wat jij ervan vindt.

ooi

Beetje loze stelling... Wat je eigenlijk zegt is: Scooterrijders mogen de wet overtreden, maar dat is niet erg als ze op de autoweg rijden.

Wat een betere stelling zou zijn is: De maximale constructiesnelheid van scooters zou omhoog mogen, mits de scooters ook toegelaten worden om op autowegen te rijden.
 
ik zou daar ook geen 60 rijden met de auto , dus levert het nog gevaar op............. ik ben dan mischien wel fout maar het gebeurd! en daar moet je ook rekening mee houden!
 
Back
Top