De Vivacity 2005

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

183 cc LC ddl getuned eronder met mezoly uitlaat gaat goed lopen op een viva frame :)
Maar welke gram rolletjes moeten er dan bij? Ik heb nu standaard Viva rolletjes erin zitten.

Het snelste is 2Kg Nitro in de bak en een magneetklep met knopje :cool: Kun je vast wel een leuk sprintje voor 1 keer trekken...
Zou je dat misschien gedetailleerder kunnen uitleggen? Ik ben een leek op het gebied van nitro en magneetklepjes met een knopje
 
Maar welke gram rolletjes moeten er dan bij? Ik heb nu standaard Viva rolletjes erin zitten.


Zou je dat misschien gedetailleerder kunnen uitleggen? Ik ben een leek op het gebied van nitro en magneetklepjes met een knopje
ik zou 19.8 gram pakken en voor een viva moet je 25 x 17 hebben.

 
N2O gasflesje van 2Kg, PICkit4 met Micro 18f4455 (JAL of Micro Phyton leren), stabilisators, rappid relay 12V, Buck convertor, drukschakelaar, PSI Drukregelaar, magneet klep, paar slangetjes en zo rechtstreeks de carb in. Vervolgens even alles uitrekenen en afstellen. :tonguewink: Als luxe kun je door de 18f4455 nog een toeren aansluiting gebruiken (analoog naar digitaal of bij nieuwe modellen in hacken op de chip om uit te lezen en op door te schrijven) zodat je niet direct onderin al per ongeluk de boel los laat gaan. Simpel toch? EDIT: Bijna vergeten!!! Dikke tellers met flashing ledverlichting maakt het ook sneller! Niet te vergeten kun je door de luxe van de chip een powerknop gebruiken zodat het automatisch bij x toeren los gaat, immers is dat het mooiste. Verder moet je de zuiger veren iets ruimer maken (hoge toeren geeft veel hitte en kan de klep laten vastlopen) en zal de cilinder en etc wat aangepast moeten worden op het geweld. Uiteraard moet de brandstof, olie, lucht en etc ook allemaal een "beetje" aangepast worden.

Voor de goede uitleg kun je het beste naar de film van "Fast and Furious" kijken.


LOL ik zou bijna denken dat ik wist waar ik over sprak....
 
Last edited:
N2O gasflesje van 2Kg, PICkit4 met Micro 18f4455 (JAL of Micro Phyton leren), stabilisators, rappid relay 12V, Buck convertor, drukschakelaar, PSI Drukregelaar, magneet klep, paar slangetjes en zo rechtstreeks de carb in. Vervolgens even alles uitrekenen en afstellen. :tonguewink: Als luxe kun je door de 18f4455 nog een toeren aansluiting gebruiken (analoog naar digitaal of bij nieuwe modellen in hacken op de chip om uit te lezen en op door te schrijven) zodat je niet direct onderin al per ongeluk de boel los laat gaan. Simpel toch? EDIT: Bijna vergeten!!! Dikke tellers met flashing ledverlichting maakt het ook sneller! Niet te vergeten kun je door de luxe van de chip een powerknop gebruiken zodat het automatisch bij x toeren los gaat, immers is dat het mooiste. Verder moet je de zuiger veren iets ruimer maken (hoge toeren geeft veel hitte en kan de klep laten vastlopen) en zal de cilinder en etc wat aangepast moeten worden op het geweld. Uiteraard moet de brandstof, olie, lucht en etc ook allemaal een "beetje" aangepast worden.

Voor de goede uitleg kun je het beste naar de film van "Fast and Furious" kijken.


LOL ik zou bijna denken dat ik wist waar ik over sprak....
legend haha
 
N2O gasflesje van 2Kg, PICkit4 met Micro 18f4455 (JAL of Micro Phyton leren), stabilisators, rappid relay 12V, Buck convertor, drukschakelaar, PSI Drukregelaar, magneet klep, paar slangetjes en zo rechtstreeks de carb in. Vervolgens even alles uitrekenen en afstellen. :tonguewink: Als luxe kun je door de 18f4455 nog een toeren aansluiting gebruiken (analoog naar digitaal of bij nieuwe modellen in hacken op de chip om uit te lezen en op door te schrijven) zodat je niet direct onderin al per ongeluk de boel los laat gaan. Simpel toch? EDIT: Bijna vergeten!!! Dikke tellers met flashing ledverlichting maakt het ook sneller! Niet te vergeten kun je door de luxe van de chip een powerknop gebruiken zodat het automatisch bij x toeren los gaat, immers is dat het mooiste. Verder moet je de zuiger veren iets ruimer maken (hoge toeren geeft veel hitte en kan de klep laten vastlopen) en zal de cilinder en etc wat aangepast moeten worden op het geweld. Uiteraard moet de brandstof, olie, lucht en etc ook allemaal een "beetje" aangepast worden.

Voor de goede uitleg kun je het beste naar de film van "Fast and Furious" kijken.


LOL ik zou bijna denken dat ik wist waar ik over sprak....
Iedeeeen heeft er 1 tegenwoordig. Heb er ook 3 gehad.
Mijne zag er tevens wel dik uit!
Volgens mij is iedereen tegenwoordig arm of willen ze niet eg snelle cillinders ofzo.
 

Attachments

  • 511AB696-9FBD-4443-A58A-EEA851C34704.png
    511AB696-9FBD-4443-A58A-EEA851C34704.png
    1.1 MB · Views: 17
  • 2A32A6CB-8CEA-4393-9BB4-718470E52083.png
    2A32A6CB-8CEA-4393-9BB4-718470E52083.png
    1.1 MB · Views: 17
Iedeeeen heeft er 1 tegenwoordig. Heb er ook 3 gehad.
Mijne zag er tevens wel dik uit!
Nette Vivacity! Ik snap de paarse hitteschild alleen niet helemaal, doet toch wel een beetje af. De kappenset is daarentegen vreselijk mooi!

Verbaast me dat er geen tape of tie-rips aan te pas zijn gekomen. ;)
 
Vroegah zag je nog eens een omgelaste c16 op een viva of speedfight. Dat was niet om aan te gluren.

De ultieme poging om er een beetje vermogen uit te halen.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top