This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

De helft werkt niet

Davy.

Well-Known Member
Hallo

Ik heb eergisteren een Booster spirit van 2001 gekocht. De elektrische starter doet het niet en een paar andere dingetjes ook niet door een lege batterij. Verkoper dacht dat het daar aan lag en eens die vervangen werd moest alles weer werken.

Ik kwam erachter dat er geen zekering in de fusebox zat dus heb er maar een nieuwe in gestoken en even gaan rijden. Elek starter maakte weer geluid (startte wel nog niet) en ook de toeter tikt nu ... straks de accu even aan de druppellader hangen.

Maar nu: de benzinemeter werkt niet meer, in het begin wel maar die is er mee opgehouden. Kan dat zijn dat het contact los gekomen is (of hoe dat ook in elkaar steekt?)

Verder werkt mijn linkerrichtingaanwijzer niet, maar als ik die aanzet flikkert het lampje in mijn dashboard wel. De rechterrichtingaanwijzer werkt wel, maar als ik die aanzet flikkert het lampje in mijn dashbord weer niet. Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Ik heb ook de indruk dat hij teveel zuipt. Hij gaat zo'n 70-75km en heb met 5l maar zo'n 60km kunnen rijden. Is dat normaal of is hier ook iets niet goed afgesteld?
 
kijken of je lampjes nog wel heel zijn want die kunnen ook kapot

ff je bougie eruit draaien en kijken welke kleur die heeft die zal wel pikzwart zijn als ie 5 liter verbruikt op 60 kilometer maar is ie koffiebruin dan zou ik eens ga kijken of ie niet ergens lekt
 
Lampjes zijn prima, die heb ik al van plaats verwisseld. Bougie eruit draaien lukt niet, geen bougiesleutel hier.

Heb er verder ook niet veel verstand van dus de garage moet het gaan oplossen. Deze vragen waren eerder om dan aan hem te vertellen wat ie moest doen.

Bij het starten heeft ie ook al meteen een hoog toerenaantal heb ik de indruk. Als ik een paar meter gereden heb doet ie weer normaal.
 
voor het elctrische , pakl een multitmeter en kijk waar en hoeveel stroom op de kabels staat.

verder even de massacontacten schoonmaken van de lampjes. stekkers allemaal even nakijken. accu doormeten , moet zo meer dan 12v zijn , als ie draait wat meer , dan weet je ook of die word geladen.

het ligt er overigens maar net aan wat voor accu erin zit , ik heb al veel accu's meegemaakt die al heel erg snel kapot waren , dus dit is zeker wel mogelijk ,maar ook hier geld , METEN = WETEN.

het zuipen lijkt mij vrij onlogisch en kan ook niet komen door een te grote sproeier. Tank de scooter eens helemaal vol ,en neem ook meteen ewven 2 liter oid mee voor reserve en rijdt net zo lang tot ie uitvalt , DAN weet je precies hoever je met een tank kunt , dus weet je wanneer je echt moet gaan tanken.

er past ook 7 liter in de tank als ik me niet vergis.
 
Ik zou hem juist niet helemaal leegrijden Melf, dan krijg je te maken met viezigheid die onderin de tank drijft, zit of je filter of je carburateur helemaal vol troep.
 
Kan je dat ook gelijk schoon maken..
Ik heb zo vaak mijn tank leeg gehad, kan echt geen kwaad hoor.