De avond dat ik HET voor het eerst deed... samen, met m'n vader!

hebo-aeroxje

Proud member
Okee, natuurlijk, je bent natuurlijk altijd een beetje gespannen, hoe zal het gaan zo'n eerste keer. En had je alles wel in huis? Nadat we er al een tijdje over zaten te denken, besloten we vanmiddag bij toeval, de knoop, door te hakken, en HET vanavond te doen. Een pia lc blok in elkaar zetten. De krukas was gekocht, lagers en keerringen ook, en het blok lag gesplitst en schoongemaakt, al te wachten. Die dag daarvoor nog had ik de dealer gebeld of hij het wilde doen, maar me vader moest en zou het zelf doen, en achteraf viel het mee 100% mee...

Alleen, een eerste keer zou een eerste keer niet zijn zonder een foutje...

Nadat de krukas was ingevroren gleden de lagers en met een klein beetje hulp eenvoudig om heen en na wat gespeel met de gasbrander viel de krukas ook gemakkelijk in het grote carterdeel. Maar toen we na verhitting van het kleine deel ook deze zonder de kleinste inspanningen konden monteren realiseerde we ons de pakking vergeten te zijn. Met wat getimmer kon een en ander nog los, pakking ertussen, kleine deel wederom verhit, en voor een 2 maal gleed ie zo over het lager heen... kruislings vastgezet en de krukas draaide in een keer zeer en zeer goed...

Mission Completed ! Jah, sorry maar ben hier gewoon blij om... toen ik hier kwam kon ik werkelijke he le maal niets en na verloop van tijd heeft men mij hier gewoon geleerd hoe je een blok kunt splitsen en weer opbouwen...

ODE AAN HET FORUM!!!
 
Advertisement - register to remove this

same here, toen ik @ f0rum kwam wist ik niks, wist ik niet eens wat de bedoeling was van trekveertjes e.d. nu heb ik toch (with the help from tjar/manourtf) blok gesplitst e.d. en heb ik nu tog een redelijke setup 8)

dus; ode aan het forum :W
 
Ik ben best trots op me vader en mij...

Die kerel is gewoon al met pensioen (Echt? Ja echt... ) en verbied me gewoon naar de dealer te gaan, vindt het egt een uitdaging dit soort dingen ik zeg vanmiddag 'ok' hij gelijk in de car gesprongen naar harderwijk toe, pakking kopen gasbrander gekocht... :D:D
 
Hmm eruit getikt? Khoop dat je lagers geen rare opdonders hebben gehad :p

Maare ik had lagertjes gewoon ff in oven gedaan ipv krukas in vriezer...
 
Zow jouw pa is beter dan dan van mij is nog boos dat ik me scoot opgevoerd heb met een yasuni r , 17,5 do carb , malosi multivar.
en hij werd gek toen ik me cilinder uit elkaar wou haalen alleen om te kijken hoe het in elkaar zat en of er kool aanslag in zat :|
 
Maar idd...wacht ff met juichen tot je de keerringen hebt gemonteerd...dat ie nu licht draait wil nog niks zeggen.
 
Hoezo niet? Zolang de as zonder keerringen spanningsvrij is, dan zal hij met keerringen iets zwaarder lopen, maar dat komt echt wel goed zolang de keerringen er niet scheef ingaan ofzo.
 
Originally posted by Jeroen
WTF ik verwachte ranzige foto's :)

ik had ook mijn twijfels bij het opene van dit topic maar goed, altijd leuk he de eerste keer iets zelf doen.....

je bent de man!:W cool voor je dat het gelukt is
 
bij mij deed het 3x voordat het een keer goed wou lukken, ik heb al wel 6 lagers veneukt denk ik, maja van die fouten leer je heel veel :)
 
Ik dacht al, wtf krijgen we nou.... :) hehe

Ik ga het ook proberen met me pa zodra het nodig is, iig niet bij dealer laten doen...
 
Back
Top