Dashboardverlichting

Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je normale tellerlampje stuk is, en wanneer je grootlicht aanzet, gaat dat blauwe lampje branden.
daardoor kan je tellers ook verlicht worden

Meet eens of de massaverbinding (zwarte draad) bij je cockpit nog een goeie verbinding maakt met de min-pool van de accu

Last edited:
ik heb gisteren de minkabel doorgemeten en hieruit krijg ik 0.05 ohm maar tellerverlichting doet het echt alleen met grootlicht en met normale verlichting gaat soms 1 kant branden en vaakst niks
Post automatically merged:

ik heb gisteren de minkabel doorgemeten en hieruit krijg ik 0.05 ohm maar tellerverlichting doet het echt alleen met grootlicht en met normale verlichting gaat soms 1 kant branden en vaakst niks
De rest werkt wel allemaal

De rest werkt wel allemaal
Net nog even gekeken of de de stekkers onder op de teller schoon waren en voor de zekerheid even schoongemaakt. Ben via een vriend erachter gekomen dat de geel/zwarte draad de plus van de teller verlichting is en als ik over die kabel en de minpool van de accu spanning meet met draaiende motor komt hier niks uit. Zet ik grootlicht aan dan krijg ik hier wel spanning uit en branden ze ook fatsoendelijk.

Last edited:
Ben via een vriend erachter gekomen dat de geel/zwarte draad de plus van de teller verlichting is en als ik over die kabel en de minpool van de accu spanning meet met draaiende motor komt hier niks uit.
Dat klopt, deze draad komt bij de aan- uitschakelaar voor de verlichting vandaan.
Wat meet je dan als je bij de tellerconnector dan tussen de geel/zwarte en de zwarte draad met dimlicht en met grootlicht?

Brand je blauwe lampje in de cockpit als je grooticht in schakelt?

1672927956504.jpeg

Hoe bedoel je precies met het meten?
Als de normale verlichting aan staat werken alle controlle lampjes en behalve grootlicht natuurlijk
Zodra ik grootlicht aanzet gaat het controllelampje aan en gaat de dashboard verlichting aan met normale verlichting meet ik 1.28v en met grootlicht 9.56v en als ik gas geef gaat hij door tot 13 v

ik heb gisteren de minkabel doorgemeten en hieruit krijg ik 0.05 ohm
Op welk meetbereik stond de meter?
Want als de meter op het kilo Ohm-bereik stonde betekent 0,05 namelijk 50 Ohm en dat is niet goed voor de massaverbinding, deze moet op het laagste Ohmbereik van de multimeter nagenoeg 0 Ohm zijn.

Heb net gemeten van min teller naar min pool accu op de 200 ohm bereik stand maar als contact uit staat kom ik op 0.6 zodra ik contact aanzet gaat hij naar 70 soms wel 84.6 ohm.

Back