Dan moet je toch de multimeter bij de hand nemen en alle punten nameten of er wel of geen wisselspanning op staat
bij lopende motor.
Beginnende bij het begin en dan richting verlichting.
Ik zal de punten hier beneden in volgorde opnoemen.
- Op de geel/zwarte draad van de spanningsregelaar.
- Op de geel/zwarte draad van de dimlicht/grootlichtschakelaar.
- Op de bruine draad van de dimlicht/grootlichtschakelaar met deze schakelaar in de stand dimlicht.
- Op de bruine draad van de koplampfitting.
- Op de zwarte draad van de koplampfitting.
Deze punten meten met de rode meetdraad van je multimeter terwijl de zwarte draad op de min-pool van de accu houdt.
Hieronder het schema zodat je ook kunt zien hoe het circuit loopt en waar je meet.
Maak even een overzichtje welke spanningen je meet op bovenstaande punten, dan zien we verder.
Als je de dimlicht/grootlichtschakelaar op de stand grootlicht zet, brandt dan het blauwe lampje in je dashboard?
View attachment 77931