This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Dashboard verlichting(dus niet de waarschuwing lampjes)werkt niet.

Ik heb nu het zelfde probleem alleen ik heb geen stroom op de zwart gele draad die genoemd word hoe kan ik dit oplossen?
Post automatically merged:

Ik heb het zelfde probleem en geen spanning op de zwart gele draad hoe kan ik dit oplossen?

Last edited:
Ik heb het zelfde probleem en geen spanning op de zwart gele draad hoe kan ik dit oplossen?
Oei, dat is al lang geleden.
Weet je zeker dat er geen spanning staat op de geel/zwarte draad bij lopende motor?
Je moet wel meten met de multimeter op wisselspanning, heb je dit ook gedaan?

Werkt je koplamp, achterlicht en elektrische choke wel?

Oei, dat is al lang geleden.
Weet je zeker dat er geen spanning staat op de geel/zwarte draad bij lopende motor?
Je moet wel meten met de multimeter op wisselspanning, heb je dit ook gedaan?

Werkt je koplamp, achterlicht en elektrische choke wel?
Koplamp heeft ook geen stroom tank en olie lampje enzo doen het weer wel maar de teller verlichting deed het pas dus wel ff maar wou vandaag rijden en nu doet hij het weer niet ?

Dan moet je toch de multimeter bij de hand nemen en alle punten nameten of er wel of geen wisselspanning op staat bij lopende motor.
Beginnende bij het begin en dan richting verlichting.
Ik zal de punten hier beneden in volgorde opnoemen.

1. Op de geel/zwarte draad van de spanningsregelaar.
  2. Op de geel/zwarte draad van de dimlicht/grootlichtschakelaar.
  3. Op de bruine draad van de dimlicht/grootlichtschakelaar met deze schakelaar in de stand dimlicht.
  4. Op de bruine draad van de koplampfitting.
  5. Op de zwarte draad van de koplampfitting.
Deze punten meten met de rode meetdraad van je multimeter terwijl de zwarte draad op de min-pool van de accu houdt.
Hieronder het schema zodat je ook kunt zien hoe het circuit loopt en waar je meet.

Maak even een overzichtje welke spanningen je meet op bovenstaande punten, dan zien we verder.

Als je de dimlicht/grootlichtschakelaar op de stand grootlicht zet, brandt dan het blauwe lampje in je dashboard?

Ik ga er vandaag naar kijken u gaat verder van mij horen bedankt