Dashboard TGB 507 gaat aan en uit zonder contact

Wieckbud

Well-Known Member
Ik heb een TGB 507 gekocht en heb het volgende probleem. Als ik het contact aan zet dan komt niet alles correct op het display.
Als ik het contact uitdraai gaat de display uit maar gaat dan elke 10 seconden even aan en dan weer uit.
Ik heb daarom een nieuwe zekering geplaatst in plaats van de glaszekering, en de draad vanaf de zekering naar de accu vervangen. De cockpit er even uitgehaald en gecontroleerd op oxidatie of dergelijks maar niks van dat alles. Stekkers even ingespoten met WD40 en daarna dus zekering en draad vervangen en ja hoor hij werkte.
Cockpit terug op de plaats en nog even gecontroleerd voordat ik hem vastschroefde en ja hoor weer hetzelfde probleem.
Er lopen 2 aarde draden naar de accu waarvan 1 zorgt dat het display gaat branden. Als ik alleen de andere aarde draad op de accu doe dan gebeurt er niks.
Er lopen ook 2 rode draden naar de accu, 1 rood met witte waar de zekering tussen zit, die zorgt voor de stroom naar de cockpit. Als ik alleen de andere rode draad aansluit doet de cockpit niks. Heb de rode draden ook apart geprobeerd maar cockpit blijft hetzelfde doen.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Alles nog maar eens een keer losgemaakt en nagelopen. Lichtweerstand was 1 draadje los en andere ook niet helemaal lekker. Dus daar een nieuwe ingezet.
Verder was bij 1 stekkeraansluiting naar de cockpit het borgclipje afgebroken, dus die goed aangedrukt en vastgezet met 2 tiewraps waardoor het stevig zit en nu werkt het naar behoren. Weet niet wat nu het probleem heeft opgelost maar meld het toch maar even.
Alleen geeft hij de snelheid nog niet aan maar ik heb WD40 in de aansluiting bij het voorwiel gespoten en wat er uit kwam was behoorlijk bruin.
Dus die boel ook maar even loshalen
 
De lichtweerstand heeft niks te maken met het dashboard, deze is enkel daar om de belasting van de lichtspoel constant te houden wanneer je de verlichting uit schakelt.

Het probleem was dus een slecht contact in de stekkeraansluiting van de cockpit.

Ik neem aan dat je de "meenemer" bij het voorwiel moet vervangen.
Het gebeurt vaker dat deze plots niet meer met het wiel meedraaien maar slippen.
 
Ik ben laat en maak dit topic weer open snap ik, maar ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb de voorvork vervangen van mijn TGB507 en ook de cockpit.
Als ik nu de accudraden aansluit gaat de cockpit even aan tot hij de meters op de juiste stand heeft en gaat dan meteen weer uit, idem dito bij de oude cockpit.
Op 2 accu's hetzelfde probleem.
Ik heb verder niet aan bedrading gezeten.
Wellicht heeft iemand een idee. De scooter start wel maar geen cockpit meer.
Ook geen verlichting of tutter, en startmotor.
 
Ik ga een filmpje posten dan wordt het duidelijker. Alle verlichting werkte toen ik deze cockpit uitwisselde voor de nieuwe.
De nieuwe cockpit doet hetzelfde.
Alles werkte toen ik de scooter uit elkaar heb gehaald, niets afgebroken of losgemaakt qua electro alleen de accu en koplichten knipperlichten kap.

cockpit
 
Last edited:
Back
Top