Dashboard loshalen Kymco People S 50cc

KymcoKaj

New Member
Beste scooterrijders,

Ik ben momenteel bezig met het vervangen van de snelheidsmeterkabel van mijn 2018 Kymco People S.
Ik heb al de nodige kappen verwijderd (Foto 1) en nu ben ik aangekomen bij mijn dashboard (Foto 2).
Ik krijg de kap rondom mijn dashboard echter niet los terwijl ik al wel de nodige schroeven heb verwijderd (Foto 3, 4, 5 & 6).
Er zit wel speling in de kap, maar ik ben bang dat ik de kap breek als ik hem met meer kracht probeer los te maken.
Weet iemand hoe ik mijn dashboard los kan krijgen?
Ik heb ook al geprobeerd bij de onderzijde van het dashboard te komen door de kap rondom de koplamp los te schroeven. Echter zit deze van binnenuit vastgeschroefd waar ik niet bij kan (Foto 7).

Hoe kan ik nu het beste verder? Elke hulp wordt gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
Kaj

WhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.08.jpegWhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.08 (1).jpegWhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.07.jpegWhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.08 (2).jpegWhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.07 (1).jpegWhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.07 (2).jpegWhatsApp Image 2024-01-08 at 17.44.08 (3).jpeg

Advertisement - register to remove this

Geen ervaring met deze scooter specifiek, maar meestal zitten ze nog in elkaar geklikt. En zo te zien hier ook, als ik zo in de randjes kijk.

Op foto 5 zie je wat zitten. Ik zou er een grote schroevendraaier tussen zetten, op de plaats van de clips. (je ziet bovenop de foto 2 stukjes plastic zitten, zou hem daar precies tussenin zetten) En dan niet draaien, maar de schroevendraaier er in duwen/kantelen. Dan klikt het meestal zo los. (zonder de boel heel erg te beschadigen) Zodra je 1 of 2 clips los hebt komt het meestal zo los.

Als ik het me goed herinner (en ik heb ze in het verleden vaak losgehaald) zit de voorkant van de stuurkap vast op het stuur. Dit betekent dus dat het binnendeel waar de teller in zit “los” kan.
Normaal gesproken is dit andersom.
Op foto 5 moet je het lipje over de bevestiging van het stuur trekken. Dit kan met een kleine platte schroevendraaier.
Het zwarte kapje boven de koplamp op foto 1 moet je volgens mij gewoon lostrekken.

Back