danny. 's Racert

Danny.

Voorheen [evolution]
Hallo mensen!

Begin Mei werd ik uitgenodigd door Tom.#86 om eind augustus 4 dagen mee te gaan naar Juvaincourt om ook is een rondje te knallen , Omdat ik de laatste jaren toch al wat heimwee had naar scooterland ben ik zelf opzoek gegaan naar een racer ..

Na wat speurwerk en sterk onderhandelen ;) , ben ik op een vrijdag ochtend naar Zoetermeer gereden om daar een zip SP 98 op te halen die al een hele tijd op zolder stond onder een dikke laag stof..
er moesten daar ter plekke nog wat vering gemonteerd worden om hem rollend te krijgen , toen ingeladen en naar huis geknald.

full


Omdat ik het leuk vind om mijn vorderingen en aanpassingen digitaal te vereeuwigen leek het me wel weer is leuk om een ''project pagina'' bij te gaan houden.

Mijn scooter historie bestaat uit een paar sprinters die eigenlijk op het moment dat ze een beetje Klaar waren al meteen plaatst moesten maken voor iets nieuws , er zijn nog wel een stuk of 3 projecten terug te vinden van mij hier op het forum.

maar nu dus een zip en ik ga voor het eerst racen :grinning:

Doel: Dit jaar lekker vrij rijden beetje trainen en ondertussen de scooter SOBWklaar maken en verbeteren om te kijken of er volgend jaar SOBW wedstrijden inzitten .
Want uiteindelijk wil ik wel eens een wedstrijdje rijden , maar zover is het nog niet

Aan de scooter moet nog wel het een en ander gebeuren voordat hij de baan op kan.

Setup nu: speed , polini overbrenging , dpr op team2006spec , pvl , 25mm carb , malossi inlaat.
RS24-10 vering , malossi rad.

To Do list: - De banden die erop zitten komen uit 2004:tearsofjoy: dus tijd voor vers rubber .
- Er moesten nog wat dingen afgemonteerd worden aan de vering , en kapwerk wat aangepast moet worden
- De scooter moet nog een kleur krijgen (suggesties altijd welkom)
- Er zit nu een 25mm carb. op en Voor wedstrijden mag je tot max19mm dus een nieuwe carb
- Hij staat lang stil dus er moet is wat onderhoud worden gepleegd En er is altijd wel wat te verbeteren :sweatsmile: hier en daar

Thuis aangekomen even de vering goed afgemonteerd , kwam er meteen achter dat de silentblocks van de achterveer versleten zijn.

full


full


Stuurkap aangepast en Aim teller gemonteerd:

full

full


full


full


Van de week de carb verkocht want daar heb ik niet zo veel aan:

full


Heb Gister de wielen eraf gehaald om de remmen na te kijken en nieuwe banden erop te draaien :

full

full

full


Banden zijn besteld : Sava MC31
Voorband, maat: 3.50 x 10 (super-soft)
Achterband, maat: 100/90-10 (medium)

tot zover :D
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

thnx voor alle reacties

Voor de extra rem power! ben benieuwd of het nou egt veel scheelt , mensen met ervaring ?.



full
 
Last edited:
Hoeveel wegen die Malossi remschoenen / blokken eigenlijk tov de standaard blokken? Ik zag laatst een andere forummember ook al een foto posten van die remschoenen, weet alleen niet meer wie :confused2:
 
Vandaag weer wat spullen binnen en gemonteerd .

Vers rubber :) setje sava's

full


En een nieuwe carb. keuze gevallen op de polini evolution cp 19mm.

full


full
 
Last edited:
Vandaag de boel weer opgebouwd en nog even wezen rijden alles voelt goed ..
hier en daar de vering bijgesteld en aangepast , mengsel staat iets aan de rijke kant maar dat is lekker veilig voor nu ..
ik ga er toch nog een radiateur bij plaatsen want hij blijft nu goed op temperatuur maar het was al vrij frisjes dus als het een keer egt warm word is dit niet voldoende ben ik bang.

ik kan niet wachten om voor het eerst te gaan trainen op de baan ! :D

full


full
 
Van de week maar ff de blanco kappen in de spuitcabine gegooid :)


full


full


iemand toevallig nog een koplamp liggen ik ben opzoek , mag ook een lege koplamp zijn uiteraard !..

11 juli naar circuitpark berghem ..
 
Back
Top