Dakar 2008

The Fatal

Buell XB9
Nog geen andere topic gevonden.
Dakar2008_route.jpg


Fotos van vandaag op het eurocircuit.
Presentatie van de nederlandse teams!

paar fotos van vandaag :D

dsc00004jo3.jpg


dsc00008mh0.jpg


dsc00009cc4.jpg


dsc00011ar9.jpg


dsc00015ju5.jpg


dsc00016qg3.jpg


dsc00039fs4.jpg


dsc00040cx9.jpg


dsc00048ow0.jpg


dsc00049wi3.jpg


dsc00052xd7.jpg


dsc00055dp1.jpg


dsc00056vm1.jpg


dsc00059dq2.jpg


dsc00066hg3.jpg


dsc00074ba1.jpg


dsc00077yl7.jpg


Gerard de Rooy neemt revanche!
Foto: Melynn Spierings
Onder het toeziende oog van ruim 15.000 bezoekers heeft Gerard de Rooy vanmiddag de pre-proloog op het Eurocircuit in Valkenswaard gewonnen. Net als vorig jaar waren het Gerard de Rooy en Hans Stacey die het tegen elkaar op moesten nemen in de Grande Finale. Deze keer was het echter niet Stacey, maar De Rooy jr. die met de overwinning aan de haal ging.

Bijna alle Nederlandse deelnemers waren vandaag in Valkenswaard aanwezig om hun voertuigen en stuurmanskunsten aan het publiek te tonen. De teams hadden er dit jaar alles aan gedaan om het evenement nog groter te maken dan vorig jaar. Op het koude en modderige circuit werden door de trucks twee manches verreden, met na afloop een finale. Na afloop van de twee manches was het Stacey die met zijn nieuwe MAN-truck de snelste tijd op de klok had staan, gevolgd door De Rooy jr. op plaats twee en Hans Bekx op een derde plaats. In de finale was het eerst de beurt aan De Rooy, die alles op alles zette om een snelle tijd op de klok te zetten. In de rit daarna was het de beurt aan Stacey. Deze wist uiteindelijk de tijd van De Rooy niet te verbeteren, waardoor het dit jaar de beurt was aan Gerard de Rooy om op de hoogste trede van het podium te gaan staan.

Tijdens de prijsuitreiking gaf Stacey de complimenten aan zijn monteurs die afgelopen nacht nog tot in de late uurtjes hadden doorgewerkt, zodat hij vandaag toch nog met de nieuwe MAN-truck aan de start van de pre-proloog kon verschijnen.

De organisatie kan wederom terugkijken op een geslaagd evenement, wat volgend jaar zeker weer een vervolg zal gaan krijgen. Een uitgebreid verslag van deze pre-proloog zal door RTL op zondag 16 december worden uitgezonden.

paar links:
Truck teams nederland: http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=3
Cornel Rece team: http://www.coroneldakar.com/index.php?option=com_content&task=view&id=17&Itemid=43
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ben vandaag ook daar geweest, goed vet die trucks enzo :W.

Zal binnenkort wel wat foto's posten!
 
bank staat klaar, biertje staat klaar, en tv al op rtl, ben er klaar voor :+

nu iedere vrijdag @ discovery 22:00 uur race to dakar van charley boorman :)

ben benieuwd hoe de rooy het eraf gaat brengen met de iveco motoren! auto's boeien weinig, motoren word weer :W
 
@Gearox_911
ben benieuwd naar jouw fotos :)

Ben zelf erg benieuwd weer naar de trucks. dat blijft gewoon vet om te zien.
autos heb ik met dakar niet zo veel mee. gister ook al niet.Was niet zon sensatie om te zien eigenlijk..

Motoren is ook wel grappig :D
 
Ik kijk er ook al naar uit:) heerlijk op de bank hangen...ouders die nergens om zeuren omdat ik toch nooit voor de TV zit, en dat dat het enige is wat ik volg op tv. Ben benieuwd wat het programma op discovery gaat worden...

wel benieuwd wat de rooy dit jaar gaat doen. De pre-proloog is al binnen voor ze.
Hoop toch wel dat ze gaat winnen. Hebben ze wel verdiend na de tegenslagen van vorige edities:)

Maar ik zie op die foto's ook opeltjes rijden (met chevrolet stickers:P)...ze gaan toch niet menen dat die ook mee gaan rijden zeker?
 
bank staat klaar, biertje staat klaar, en tv al op rtl, ben er klaar voor :+

nu iedere vrijdag @ discovery 22:00 uur race to dakar van charley boorman :)

ben benieuwd hoe de rooy het eraf gaat brengen met de iveco motoren! auto's boeien weinig, motoren word weer :W

Hoop dat ze nog beetje op tv komen met de motoren :)

Maja vrachtwagens zijn natuurlijk de grootste sponsors..

Maar ik heb er ook al weer zin in!:7 En dat programma is inderdaad ook echt gaaf!
 
opt werk worden er momenteel drie vrachtwagens klaargestoomd voor dakar
1x f2000 4x4 (wrs belgacom)
en 2x tga's 480 4x4 (geen idee welke sponsors erop komen)

tga's zijn echt bruut 8)
 
Dat is ook omdat derooy al jaren alle minuten van tv opname's heeft gekocht.

Ik ga over 2 weken naar Senegal, misschien zie ik wel zo'n ding voorbij komen ! Vind het erg gaaf altijd.

Waarschijnlijk nog niet moet je maandje later gaan:P

Heb er igg goed veel zin in, pa rijdt mee in de assistentie van Yamaha Holland Team.
En ikzelf ga na de finish toe:)
Tegen die tijd veel foto's denks..
 
Ik ben ook geweest, ik heb op stage geholpen de Aprillia met nummer 13 klaar te maken, daar gaat Henk het dit jaar op proberen:W

Ik was der om half 10 al, maar om 2 uur ben ik weg gegaan omdat ik het toch te druk vond om ergens goed de baan te kunnen zien.
 
Back
Top