Schema Dagrijlicht van alphastyling werkt niet: piaggio zip

thomm

Member
Hallo ik heb voor mijn piaggio zip 4t uit 2007 carburateur variant alpha knipperlichten en een alpha achterlicht gekocht. Nu heb ik meerdere video's op youtube bekeken over de montage van deze lampen maar bij de knipperlichten werkt het rem- en knipperlicht wel maar de dagrijlichten niet. Ook gaat het rechter remlicht knipperen als ik mijn linker knipperlicht aan het doen en andersom. Bij mijn alpha achterlicht werken de dagrijlichten ook niet terwijl als ik mijn oude (het originele) achterlicht erop zet het achterlicht wel gewoon merk. Nu weet ik niet of het ermee te maken kan hebben dat ik in ieder geval geen knipperlichtrelais in mijn scooter had, maar dat denk ik niet omdat je die er inprincipe uit moet halen als je de lampen monteert. Bij mijn alpha achterlicht gaat ook het remlicht knipperen als ik mijn knipperlichten aanzet.

Weet iemand hoe je dit kunt oplossen zodat ze gewoon werken zoals het hoort?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het meeknipperen of dimmen van andere verlichting bij het gebruik van de knipperlichten heeft vaak te maken met een slechte massaverbinding, dus deze even meten tov de min-poolvan de accu.

Ook misschien even vertellen welke draden er aan deze knipperlichten zitten met kleur en functie en hoe je ze op de kabelboom van je scooter hebt aangesloten

By the way het knipperrelais van jouw scooter zit waarschijnlijk in de spanningsregelaar.
Dus als je knipperlichten hebt met het bekende Audi-effect, moet je dit veranderen maardat was je al bekend neem ik aan.
Waaraan heb je de draad die normaliter het knippersignaal naar de RAW-schakelaar verzorgt, geknoopt?
 
Het meeknipperen of dimmen van andere verlichting bij het gebruik van de knipperlichten heeft vaak te maken met een slechte massaverbinding, dus deze even meten tov de min-poolvan de accu.

Ook misschien even vertellen welke draden er aan deze knipperlichten zitten met kleur en functie en hoe je ze op de kabelboom van je scooter hebt aangesloten

By the way het knipperrelais van jouw scooter zit waarschijnlijk in de spanningsregelaar.
Dus als je knipperlichten hebt met het bekende Audi-effect, moet je dit veranderen maardat was je al bekend neem ik aan.
Waaraan heb je de draad die normaliter het knippersignaal naar de RAW-schakelaar verzorgt, geknoopt?
Ik heb aan de achterkant van mijn scooter alles gewoon op kleur aangesloten dus geel op geel en rood op rood. Aan de voorkant weet ik niet precies hoe het zit maar volgens mij had ik de dagrijlichtwn van de voorkant aangesloten op de blauw zwarte draad. Maar aan de voorkant had ik niet het probleem dat de andere lamp meeknippert omdat het volgens mij elke keer het remlicht is wat meeknippert en dat heb je natuurlijk niet aan de voorkant. Maar aan de voorkant heb je wel dat de dagrijlichten knipperen. Continu ook als je je knipperlichten uitzet

Aan die draad heb ik niks veranderd dus die zit nog hetzelfde als hoe hij standaard zit
 
Last edited:
op zandri kan je handleiding downloaden voor oud v2 blokken want daar moet je blauw/zwart draad uit spanningregelaar loskoppelen en verbinden met witte draad van je contact.die setjes geleverd met weerstand dus een probleem minder.je hebt misschien contact probleem dus check de draden.
Ja dat had ik gedaan en vopgens mij zit alles goed
 
Het meeknipperen of dimmen van andere verlichting bij het gebruik van de knipperlichten heeft vaak te maken met een slechte massaverbinding, dus deze even meten tov de min-poolvan de accu.

Ook misschien even vertellen welke draden er aan deze knipperlichten zitten met kleur en functie en hoe je ze op de kabelboom van je scooter hebt aangesloten

By the way het knipperrelais van jouw scooter zit waarschijnlijk in de spanningsregelaar.
Dus als je knipperlichten hebt met het bekende Audi-effect, moet je dit veranderen maardat was je al bekend neem ik aan.
Waaraan heb je de draad die normaliter het knippersignaal naar de RAW-schakelaar verzorgt, geknoopt?
Wat moet je precies veranderen in de spanningsregelaar als je ledjes met met het audi-effect?
 
Ik heb aan de achterkant van mijn scooter alles gewoon op kleur aangesloten dus geel op geel en rood op rood. Aan de voorkant weet ik niet precies hoe het zit maar volgens mij had ik de dagrijlichtwn van de voorkant aangesloten op de blauw zwarte draad. Maar aan de voorkant had ik niet het probleem dat de andere lamp meeknippert omdat het volgens mij elke keer het remlicht is wat meeknippert en dat heb je natuurlijk niet aan de voorkant. Maar aan de voorkant heb je wel dat de dagrijlichten knipperen. Continu ook als je je knipperlichten uitzet

Aan die draad heb ik niks veranderd dus die zit nog hetzelfde als hoe hij standaard zit
heb je dit nog kunnen oplossen want zit nu met hetzelfde probleem met een 4t zip geen iget
 
Back
Top