CVK membraan hemelen? Update, geen auto-geneuzel ;)

C-Row

roeiende kraai
hoe ziet dit er volgens jullie uit? (volgens mijn vrouw als een bloemetje, maar dat bedoel ik niet) kan dit een oorzaak zijn voor slecht op gas reageren?
Kymco Agility 2019 fat, E4
IMG_20221120_1036417.jpg
Edit: volgens mijn Lokale Kymco dealer (die me óók net zo goed een nieuw membraan met schuif had kunnen verkopen?) is dit heel normaal/onvermijdelijk om het zonder vouwen te monteren. kreeg nog de tips om de blauwe, half doorzichtige draad (temp. sensor) direct op de kop te monteren in plaats van nu op kunststof van de kap of gaskleppositiesensor.. en de schoenen van de koppeling aan de oplopende kant (schoenen openen "happend" wat schuin af te schuren, zodat ze iets vloeiender pakken (bijten nu) en kreeg het advies om vooral van andere trek- of drukveren af te blijven "dat haal je er allemaal weer af, wij hebben alles al geprobeerd om die E4 blokjes fijn te laten lopen. sproeier een maatje groter (hebikal) en kleppen, of vooral inlaat op krap 0,1 (hebikal) dus blijft eigenlijk over die koppeling..
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Lijkt wel of de kamer onder het membraan vacuum getrokken is of dat de gasschuif niet soepel op en neer kan en deze min of meer klem zit in de onderste stand.
Heb je het membraan er al eens uit gehad?
 
Last edited:
Lijkt wel of de kamer onder het membraan vacuum getrokken is.
Heb je het membraan er al eens uit gehad?
nee, dat durfde ik niet, bang dat hij niet meer zou passen: de vlotterkamerpakking zette ook uit als een gek toen die uit een hoekje los sprong, dit ziet er uit alsof hij dat ook zou doen (ik wijt dit fenomeen aan inwerking van (mogelijk slechte E10?) benzine die de vorige eigenaar mogelijk gebruikt heeft.
 
Dat kan zeker , deze is een stuk uitgerekt , dus voordat hij de gasschuif op ligt duurt het even.
Maar je zal hem eruit moeten halen om de diameter van je gasschuif op te meten , je hebt verschillende maten.
 
ik had in je andere draadje gereageerd met deze twee
Zandri heeft ook een set : https://www.zandri.nl/carburateur-revisieset-gy6-10-12-inch-euro-2-voor-2018.html of deze : https://www.k-parts.nl/mezoly-carburateur-revisieset-18-5mm-gy6-50cc-4-takt.html
maar ik zou voor de zekerheid toch even de diameter van je gasschuif opmeten . Je hebt ze ook met een kleinere diameter , dacht 17mm
Ik heb dit zelf gehad met een imitatie carb , als ik het goed heb zat daar een 17mm schuif in , ik zal even zoeken of ik dat kan terug vinden.
Post automatically merged:

Dat was bij deze , twee maten 16 en 18 mm nr 3 is revisie set : https://www.zandri.nl/carburateur-revisieset-gy6-10-12-inch-euro-2-voor-2018-2.html
 
Last edited:
V.w.b. de Euro 4 varianten die d.m.v. een TPS en ESC/ECU systeem aangestuurd worden is de maat van het gasschuif membraan anders.
De buitendiameter behoort 19 mm te zijn i.p.v. 16 of 18!
Hier dien je op zeker wel rekening mee te houden anders past het niet en blijf je in het zelfde schuitje zitten...

Zo goed en als kwaad het kan, kun je proberen om het oude membraan even op te meten voor de zekerheid.
Voor meer info/afmetingen zie ook:


Kan lastig zijn omdat het membraan momenteel op een uitgeklapte paraplu lijkt, of zoals je vrouw het beschrijft een bloemetje...
Deze moet sowieso vervangen worden dus moet hij er uit!

Alvorens het membraan in z'n geheel te vervangen is het verstandig om het nieuwe membraan eerst een aantal minuten in wat warm water te plaatsen zodat het geheel wat soepeler en/of beter hanteerbaar word.
 
Last edited:
met wat kunstgrepen rijdt hij nu en dat wil ik zo laten tot mijn bestelde membraan binnen is. ben in afwachting van 1 waar dan wel geen maten bij stonden, maar wel dat hij speciaal voor euro 4 ecs modellen is (https://www.cityparts.nl/gasschuif-...Fo57bVVZSCtCu84YHgsr21llMtMBFyNcaAgwvEALw_wcB). alle anderen waar wel maten bij staan, zoals die jij nu linkt, zijn òf niet leverbaar of NiEt voor euro 4..
bedankt voor de tip van het in heet water leggen.
 
Last edited:
nou, dat ging dus mooi niet passen! nu zag ik op de schuif een soort vreetsporen of afzetting van de schacht waar ie in hoort te schuiven, die heb ik met waterproof 1000 zonder druk (aaien) gladgepoetst, net als nog een paar krasjes en het membraan heb ik eerst schoongemaakt met carb cleaner (kwam bagger af!) en daarna dik in de ballistol gezet, eigenlijk een wapenolie, die ook goed voor oliebestendig rubber zou zijn. daarna even warmmaken zoals Floris zei en dan geduldig in z'n positie masseren. scooter pakt gas meteen vanaf de koude start en hikt nauwelijks nog! nu kan ik rustig op zoek naar het juiste onderdeel, of eerst met schoonpa's GTS verder, die helemaal niet meer start (ook ff hiernaar kijken!)
IMG_20221125_1438583.jpgIMG_20221125_1434091.jpgIMG_20221125_1447486.jpg
 
V.w.b. de Euro 4 varianten die d.m.v. een TPS en ESC/ECU systeem aangestuurd worden is de maat van het gasschuif membraan anders.
De buitendiameter behoort 19 mm te zijn i.p.v. 16 of 18!
ik heb mijn oude gemeten op 17,9 mm... en deze bleek klem te hebben gezeten(!)
de geleverde was 19 en gaat dus niet passen. ook was de gasschuif stomp in plaats van uitgehold en was de naald ook veel korter. zie de foto's
 
Dan heb je dus het oudere type (euro 3) nodig.
Maar als 18 mm (al) te groot blijkt en 16 mm te klein, blijft er niet veel over wat dat betreft!

Over welk type scooter gaat het precies en heb je ook wat meer info over de carburateur?
Ik heb gezien op de foto's dat dit een type is met 2 solonoids (magneet ventielen) i.c.m. de zgn. ECS-ECU maar is dit een originele carburateur of toch een Chinese kloon van de Keihin of de Deni DPD 18J.

Werkt de carburateurverwarming wel correct mits aanwezig?
 
Dan heb je dus het oudere type (euro 3) nodig.
Maar als 18 mm (al) te groot blijkt en 16 mm te klein, blijft er niet veel over wat dat betreft!

Over welk type scooter gaat het precies en heb je ook wat meer info over de carburateur?
Ik heb gezien op de foto's dat dit een type is met 2 solonoids (magneet ventielen) i.c.m. de zgn. ECS-ECU maar is dit een originele carburateur of toch een Chinese kloon van de Keihin of de Deni DPD 18J.

Werkt de carburateurverwarming wel correct mits aanwezig?
Kymco agility fat 2019 E4
carburateurverwarming? bedoel je de automagische "choke" /koudstartregelaar?
koude start was het probleem niet, hij reageerde niet op het gas, niet tijdens de warmdraaifase, en nadat die afliep stortte het stationair in en reageerde ie ook niet op het gas (ja, averechts, sloeg meteen af)
Edit: er zit géén carburateurverwarming op.
 
Last edited:
Nee, ik bedoel niet de elektrische choke...
Maar echt een zgn. NTC weerstand die geheel los staat van de choke!

Op bijgevoegd schema is dit te zien rechts onderin bij de elektrische choke en beide luchtventielen...
Hoogstwaarschijnlijk is dit ook bedoeld door de fabrikant zo dat het membraan vrij kan (blijven) bewegen als de motor op bedrijfstemperatuur is geraakt. De choke sluit immers automatisch het extra brandstof en luchtkanaal af omdat de naald naar beneden zakt binnen 1,5/2 min.
 

Attachments

  • Kymco Agility 50 r12 ecs Schema-Wiring Diagram.pdf
    230.1 KB · Views: 10
Last edited:
Heb je trouwens al eens op Ali gekeken? Ook al is dit n Kymco.
Vind membranen daar in allerlei maten.
Wellicht dat je er één vind die voor jou geschikt is o.b.v. foto's.
Zoekterm: Gy6 Membraan
Bijv. https://nl.aliexpress.com/item/32807986280.html?spm=a2g0o.productlist.main.23.48805f1bJY40PK&algo_pvid=2831ddb3-9ad5-46fe-bb68-1029435968af&algo_exp_id=2831ddb3-9ad5-46fe-bb68-1029435968af-11&pdp_ext_f={"sku_id":"66239490026"}&pdp_npi=2@dis!EUR!6.09!5.0!!!!!@2100b1a616696688295856783d0753!66239490026!sea&curPageLogUid=gXjQjvEcjvik

Las ik trouwens ergens goed dat jij automonteur bent / was? Nu in de scooters getrokken? :p
 
Screenshot_20221128-220040~2.png
wel jammer dat ik dan net deze nodig heb en die "color" niet kan kiezen..
nee, van solex, kreidler, stages (MTS) in personenwagens, vrachtwagens, eerste baan in tuin en parkmachines (van 2t kettingzaag tot diesel grasmaaier voor de gemeente of getrokken maaiers achter trekker (voor ajax' grasmat) en daarna diverse vrachtwagengarages (daf dealer en twee transportbedrijven) maar, na wat reizen (australië in een oude Ford die ook regelmatig gerepareerd moest worden) waarbij mijn talen kwamen bovenborrelen, ben ik nu al ruim 20 jaar Autotechnisch vertaler (van handleidingen, werkplaatshandboeken, trainingen voor monteurs, verkooptrainingen) dus houd ik beroepsmatig wel de theorie op peil, maar dan is het leuk om voor de praktijk nog wat te "hobbyen" , doe praktisch alle onderhoud aan eigen auto, brommer, kettingzaag/bladblazer gewoon zelf.. als ik er tijd voor heb is de auto binnenkort ook weer "aan de beurt" daarvoor wil ik even naar een hobbygarage, dat doen we (nu) niet op straat.. nu een scooter om de spits te omzeilen om m'n zoon naar sport te brengen en als daar wat aan is dan maak je dat ook zelf! (met wat hulp van een forum☺️)
 
Last edited:
he jot gatver.
ma wellicht 1 van de andere 100 aanbieders.

Ah oke! Interessant!
Auto lachen, vervang zelf me remschijven, schoenen, blokken, luchtfilter, interieurfilter.
Olie etc op factuur voor de boekjes. :p
Moet eigenlijk mijn draagarmen voor eens vervangen, maar dan moet je eigenlijk idd een brug en een hydraulische ondersteuner hebben voor montage en aandraaien van de bouten.
Dus denk dat ik hier de grens trek en dat maar laat doen.
 
Olie etc op factuur voor de boekjes. :p
Moet eigenlijk mijn draagarmen voor eens vervangen, maar dan moet je eigenlijk idd een brug en een hydraulische ondersteuner hebben voor montage en aandraaien van de bouten.
Dus denk dat ik hier de grens trek en dat maar laat doen.
weet niet waar jij woont? in Amsterdam zit de Heining hobbyhal, waar je voor €7 per uur of iets van €45 per dag (na de lunch gratis verder) op die brug staat en je lucht(+gereedschap) en steunpoten bij kan huren. draagarmen er op 2 kolomsbrug onder zetten, dan 4-kolommer op rijden, daar bouten pas vast zetten
 
Last edited:
Back
Top