cups voorvork zip

L.b

New Member
Beste,
ik ben momenteel een voorvork aan het veranderen van een piaggio zip, ook ben ik bezig met een hele nieuwe balhoofdlagerset. Nu zit ik met het probleem dat ik van de nieuwe balhoofdlagerset er tusse het schaaltje op de vork en de balhoofdlager zelf, die cup niet vast krijg waardoor ook het eerste schaaltje niet vast staat. Hoe zetten jullie dit vast en heeft iemand nog tips?

Mvg L.B

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    136.5 KB · Views: 14
  • image.jpg
    image.jpg
    137 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

Wat ik wel eens deed , als een lager te los op een as ging is : met een centerpunt rondom op de as kleine putjes slaan , waar het binnenlager op de as zit. Als je een putje slaat dan zet het materiaal iets uit aan de buitenrand , daarna met een beetje locktite bus en lager vulling de binnen ring erop

Ff zoeken in de schuur, desnoods bij je opa of oma of buurman of 1 van je matties naar een stuk pijp wat er overheen past. Dan een paar goeie tikken met de hamer en dan zit ie er op.

Eventueel kan je ook de bankschroef open draaien en je vork incl cup op zn kop erin zetten en dan 2 houtjes onder de cup leggen en vervolgens erop slaan.

Of met een gasbrander die cup warm stoken dan wil die er wel eens wat makkelijker overschuiven

Je hebt er ook speciaal gereedschap voor maar als je een beetje oplet dat je hem er recht opslaat zit je goed. Hoe dan ook je zal er een hamer en wat kracht voor moeten gebruiken want het schuift er niet zo 1 2 3 op

Back