Cpi oliver opvoeren

Aukee

Well-Known Member
Goedenavond iedereen!
Ik heb net een Cpi oliver city gekocht uit 2008 nog volledig standaart. Hij loopt nu ong 50km/h dit wil ik graag tot 65-70 hebben want ik moet er elke dag 50km mee rijden.. :p
Veel dingen al gelezen zoals
Onbegrensde cdi kopen
Vario ring en of plaat eruit halen
Prop uit uitlaat of nieuwe uitlaat kopen en daar de prop uithalen.
Ik wil graag weten of ik hiermee de gewenste snelheid zal halen en wat ik nog meer zou kunnen doen om hem nog sneller te laten lopen.

Was van plan om deze cdi te bestellen : http://www.euroscooters.nl/racing-keeway-2003-2takt-p-17509.html

Alvast bedankt =D
 
Advertisement - register to remove this

Hey aukee,

Ik denk wel dat je met al deze dingen wel tot 65-70 moet komen.
En al helemaal als je een nieuwe uitlaat koopt.
Ik zou het eerst zonder de nieuwe CDI proberen, want ik gok dat je het zonder de CDI ook wel haalt.
Als het niet lukt kun je als nog de nieuwere CDI kopen(Indien het zonder CDI lukt bespaard het je een centje).
Succes ! :)

- Swen
 
Hey aukee,

Ik denk wel dat je met al deze dingen wel tot 65-70 moet komen.
En al helemaal als je een nieuwe uitlaat koopt.
Ik zou het eerst zonder de nieuwe CDI proberen, want ik gok dat je het zonder de CDI ook wel haalt.
Als het niet lukt kun je als nog de nieuwere CDI kopen(Indien het zonder CDI lukt bespaard het je een centje).
Succes ! :)

- Swen

Bedankt voor je reactie swen =)
Dacht zelf ook al dat ik eerst ga kijken of ik de originele kan onbegrensde en er een switch op kan zetten en als dat niet lukt dan haal ik dan gewoon een nieuwe.
Enige tips voor een nieuwe uitlaat?
 
Bedankt voor je reactie swen =)
Dacht zelf ook al dat ik eerst ga kijken of ik de originele kan onbegrensen en als dat niet lukt dan haal ik dan gewoon een nieuwe.
Enige tips voor een nieuwe uitlaat?

Dat ligt volkomen aan jezelf, wat je zelf mooi vind.
Als je een terugloop wilt kun je bijvoorbeeld voor een technigas of een leovince gaan.
En anders moet je een beetje het internet afstruinen.
Ik ben ook niet echt bekend met de scooter(Had nog nooit van een Cpi oliver city gehoord) :).
Zoiets moet volgens mij wel passen en ziet er ook wel leuk uit/klinkt leuk(uit ervaring)
http://k-parts.nl/uitlaat-tecnigas-next-r-ce-cpi-euro-2-keeway.html
Veel succes

- Swen
 
Het is aan te raden om eerst de vario ring eruit te halen.. Kijk dan even hoe hard hij dan gaat..

Varioring laten zitten + sneller cdi is straks blok naar de klote gedraait.. (zelfde effect als bij de 4-takt scooters)
 
Het is aan te raden om eerst de vario ring eruit te halen.. Kijk dan even hoe hard hij dan gaat..

Varioring laten zitten + sneller cdi is straks blok naar de klote gedraait.. (zelfde effect als bij de 4-takt scooters)

Dankjewel voor je reactie, zal dat zeker doen Was van plan om alles in 1 keer te doen zal volgende week er mee bezig laat het hier de uitkomsten weten.
 
DE DEFINITIVE GUIDE VOOR CIP OLIVER SPORT of CITY

voor iedereen die er na 2023 op een of andere manier nog een cpi heeft weten te bemachtigen hier is alles wat je nodig hebt.

Stap 1: haal vario ring er af (ook 45km/u heeft een vario ring) laat wel het kleine ringetje zitten wat Niet de vario ring is anders gaat je scooter stuk.
Stap 2: verander de cdi op je scooter naar een onbegrensde. LET OP de cpi city en sport hebben een AC CDI, wanneer je daar een DC CDI op aansluit gaat je hele systeem kapot.

nu ben ik gestopt, mijn cpi haalt nu 72km/u

volgende stappen zijn om andere gewichten in de vario te plaatsen, een andere vertanding en te klooien met de sproeiers in de caborateur.

MUST KNOWS:
de cpi heeft GEEN prop/versmalling in de orginele uitlaat
wanneer je de versnellings kap verwijderd om bij de vario te komen zit daar papier om heen als bescherming, deze is overbodig en kun je gewoon scheuren.
bij de caborateur ga je een bout vinden met een electrisch draad er aan, dit is verwaming geloof ik.
Wanneer je je scooter opvoert let op dat de olie leidingen dat aankunnen, anders moet je gaan mengen in de tank

shoutout naar alle strijders die nu nog een cpi hebben.
 
Back
Top