Correcte bandenmaten Phantom F12?

smonjirez

Well-Known Member
Hey,

Ik vond op easyparts de bandenmaten voor mn malaguti phantom:
F12 Phantom 120/70-12 120/70-12

maar volgens mij klopt daar geen donder van, mn voorband is een stuk kleiner dan mn achterband.
Dus; weet iemand de ECHTE maten van een phantom? De normale velgen zitten er nog gewoon onder dus ik verwacht niet dat er niet-kloppende banden omheen zitten, om het maar zo te zeggen.
 
Advertisement - register to remove this

ik heb achteraan een kenda liggen bij droog weer zijn deze echt super maar bij nat weer of als het vriest durven ze toch wel eens wegschuiven (zeker als je over een nat wegputdeksel rijd in een bocht) al ben ik er wel heel weer de winter mee doorgekomen.
 
ik heb achteraan een kenda liggen bij droog weer zijn deze echt super maar bij nat weer of als het vriest durven ze toch wel eens wegschuiven (zeker als je over een nat wegputdeksel rijd in een bocht) al ben ik er wel heel weer de winter mee doorgekomen.

mja kenda heb ik ook maar ben er niet zo tevreden over, flinke schuiver gemaakt toen het een beetje regende.
En ik zoek er dus 1 vooral voor nat weer omdat het in dit kut land zoveel regent / de weg nat is.
Of ie dan wat meer rolweerstand heeft zal me worst wezen, heb straks toch wel genoeg vermogen:p
 
ik had op straat @ F12 altijd Michelin Boppers , deze sturen droog super (heb er zelfs ook nog mee op het circuit gereden met mijn neo's) , in nat weer zijn ze wel redelijk , mja , geen enkele band geeft superveel grip natuurlijk , met nat weer is het altijd glad , en het is nu ook erg koud , dus het zal nu niet echt aan de band liggen maar meer aan de omstandigheden hoeveel grip je hebt..

Michelin Pilot's zijn een stukje minder dan de Boppers overigens..

er zijn winterbanden te koop voor scooters , echter weet ik zelf niet wat dat doet omdat ik het nooit getest heb ,maar ik kan me voorstellen dat de compound iets zachter is en je hebt een zeer goeie afvoer van vuil en water.

ook heb je nog speciale regenbanden , echter is dat meer voor op het circuit en zijn vaak ook erg duur , ze zullen ook vrij snel slijten op straat.

en uiteraard de meest bekende voor regensituaties is de ML50..

mja , wat voor band je hebt , is het glad/nat en vuil zul je alsnog onderuit gaan oid als je niet rustig aan doet ;)

verder @ 491GT , goh , wat gek , een putdeksel die glad is 8P

het is niet voor niks dat ze je met motorrijlessen afleren om daar overheen te rijden , nat als witte strepen e.d. ;)

en tja , Kenda , mag je ook weinig van verwachten behalve dat ze vrij slijtvast zijn ..
 
haha ja het was toen zo regenachtig en donker dat ik dat deksel totaal niet zag aankomen :) ze zijn idd erg slijtvast.
ik heb al zoon 22k een pilot vooraan liggen en is nog altijd 30 a 40% profiel op. (beginnen wel haarscheurtjes in te komen. ik denk omdat ze al redelijk oud zijn)

welke is de beste regenband dan eigelijk die City Grip die je net aangaf?
 
haha ja het was toen zo regenachtig en donker dat ik dat deksel totaal niet zag aankomen :) ze zijn idd erg slijtvast.
ik heb al zoon 22k een pilot vooraan liggen en is nog altijd 30 a 40% profiel op. (beginnen wel haarscheurtjes in te komen. ik denk omdat ze al redelijk oud zijn)

welke is de beste regenband dan eigelijk die City Grip die je net aangaf?

ik heb deze banden nog nooit geprobeerd , maar het zijn specifiek banden voor nat weer , en dat wil dus niet zeggen dat je dus meer grip hebt in de zin dat je platter door de bocht kunt , maar met normale rijstijl in nat weer beter overeind blijft.

voorbanden kunnen erg lang mee , dat komt ook omdat de aandrijving daar niet op zit , echter zou ik ze wel een keer vervangen , meestal veranderd de vorm maar ook belangrijk , de band word harder , het rubber word minder en dus ook minder grip.
 
ziet er iig uit als een best net dingetje =).

Ik verwacht ook geen optimale prestaties van zoiets als een achterband, maar de manier waarop ik een paar maand terug onderuit ging vind ik gewoon niet kunnen :p. En dat lag grotendeels wss aan m'n achterband. Tnx voor de tips =)

je gaat niet zomaar onderuit door de banden , dan heb je gewoon te snel gereden op een plek waar dat niet kan..
 
Back
Top