Ik heb helaas geen kickstart meer, want het kickstartrondsel is versleten en onderdelen voor de 100cc zijn extreem schaars dus ik heb er nog geen kunnen vindenWat gebeurt er als je hem kickt? Wat heb je gemeten op de accu?
Ohhh, je hebt de zekering doorgemeten. Hieruit begreep ik dat je de accu ook doorgemeten had.Dus, ik heb de zekering naast de accu doorgemeten en die is nog goed.
Dat is het denk ik ook niet, ik zou ff mijn beschrijving aanpassen want die heb ik wel helemaal opgeladenOhhh, je hebt de zekering doorgemeten. Hieruit begreep ik dat je de accu ook doorgemeten had.
Dan zal je wel gewoon een kapotte accu hebben denk ik.
Dit is de eerste dag dat ik multimeter heb en ooit heb gebruikt haha, zoals ik al zei heb echt 0 kennis. Heb online op moeten zoeken hoe ik die zekering moest doormetenAls je een zekering door kan meten, kan je de accu toch ook doormeten? Zo'n indicator zegt echt helemaal niets, en de lader ook niet.
Kan hem leuk tot 13V oid laden, zodra je hem er af haalt valt het gewoon helemaal terug.
Oké dankuwel! Ik ga morgen ff testen, ik laat nog wel weten of dat t is of nietMeestal meet zo'n indicator maar 1 cel. Gewoon even de multimeter op volt gelijkstroom, 20, en dan gewoon op de plus en min.
En dan nog zegt voltage eigenlijk niet alles, maar goed.
Ik heb gecheckt, mijn multimeter geeft 13V aan en ik heb een 12V accu. Dit kan het probleem dus niet zijn lijkt mijMeestal meet zo'n indicator maar 1 cel. Gewoon even de multimeter op volt gelijkstroom, 20, en dan gewoon op de plus en min.
En dan nog zegt voltage eigenlijk niet alles, maar goed.
Dankjewel! Ik ga vanavond als ik terug ben gelijk kijken. Moet ik hiervoor iets open maken bij mijn contactslot? Of het stukje rode wikkel om de draad wegsnijden om m er zo op te kunnen zetten?Meet eens bij je contactslot , op de rode draad , daar moet ook die 12/13v opkomen . Komt daar geen 12/13v zit er een onderbreking , tussen het contactslot en de accu . Het is aannemelijk om dan het eerste aan de zekering te denken , meet aan beide kanten van de zekering ,
ook hier 12/13 v ? Als dit allemaal goed is , zet dan het contact op aan , er moet nu 12/13v op de zwarte draad komen te staan .
Post automatically merged:
hier een schema van een viva city , is het niet dezelfde zullen de kleuren overeen komen
Top! Hier kan ik mee verder! Is ondertussen al wat later dus ik ga morgenochtend ff kijken of t lukt dan laat ik nog wel iets wetenNee hoor , als je b.v. een paperclip rechtbuigt , kan je deze in de connector prikken , op de plaats van de rode draad , daarna de zwarte op dezelfde wijze . Dan kan je de meet pen tegen de paperclip houden , en de andere meet pen op massa houden .
Post automatically merged:
Of als je genoeg ruimte hebt op deze manier , ( plaatje van @Sparky geleend) en dan de zwarte op massa
View attachment 76078
lees de onderste regel van mijn onderschrift eens?Ik heb gecheckt, mijn multimeter geeft 13V aan en ik heb een 12V accu. Dit kan het probleem dus niet zijn lijkt mij
Nee hoor , als je b.v. een paperclip rechtbuigt , kan je deze in de connector prikken , op de plaats van de rode draad , daarna de zwarte op dezelfde wijze . Dan kan je de meet pen tegen de paperclip houden , en de andere meet pen op massa houden .
Post automatically merged:
Of als je genoeg ruimte hebt op deze manier , ( plaatje van @Sparky geleend) en dan de zwarte op massa
View attachment 76078
Ten eerste terugkomend op het meten van mn contactslot… ik denk dat ik t niet goed doe. Zie toegevoegde foto’s, is dit hoe je bedoelde dat ik t zo moest meten? Sorry voor mijn vele vragen dit is compleet nieuw terrein voor mij… De massa is toch het frame? Ik heb de rode meetpen op de paperclip gezet en de zwarte meetpen tegen het frame aangehouden, maar geeft 0V aan.lees de onderste regel van mijn onderschrift eens?
vers van de lader kan een accu wel bijna 14 volt afgeven. je kunt pas iets zeggen over de werkelijke staat als je hem 6 tot 12 uur laat rusten. zakt ie dan tot onder de 12 V, weet je dat ie overleden is.
blijft hij boven de 12,5 V en belast je hem daarna met een lamp of iets anders (liever een pomp of compressortje) en zakt ie niet meteen onder de 11 en belangrijker: komt hij weer terug boven de 12 als je je belasting uitschakelt/loskoppelt, dan is ie nog redelijk tot goed.
je kunt ook gewoon je accu inbouwen en meten wat de spanning doet tijdens een poging om te starten of te toeteren: als de claxon de spanning al richting de 10V trekt of daaronder, weet je hoe laat het is.