Contactslot aansluiten

Stille 072

New Member
Ik heb een peugeot vivacity uit 2008 en hij was laatst geprobeerd te stelen maar niet gelukt ze hadden mijn contactslot er uit gehaald en lieten hem zo achter dus ik had een niet contactslot gekocht maar je heb 5 draadjes en maar 4 puntjes waar je die op kan aansluiten en ik weet niet wat de volgorde is hoe je hem moet aansluiten weet iemand dat ?

Advertisement - register to remove this

Stille 072

New Member
Ik heb een peugeot vivacity uit 2008 en hij was laatst geprobeerd te stelen maar niet gelukt ze hadden mijn contactslot er uit gehaald en lieten hem zo achter dus ik had een niet contactslot gekocht maar je heb 5 draadjes en maar 4 puntjes waar je die op kan aansluiten en ik weet niet wat de volgorde is hoe je hem moet aansluiten weet iemand dat ?
Post automatically merged:

Hier gaat het om ik heb 5 draadjes en 4 puntjes

Attachments

• 7F9F436F-E953-495D-89D4-D023F7D61FF6.jpeg
    7F9F436F-E953-495D-89D4-D023F7D61FF6.jpeg
    220.8 KB · Views: 44

bartj

HousePaus
Lijkt meer op scooter in busje gegooid en je krijgt hem nu niet gestart verder ben je daar toch voor verzekerd ofniet? Als ze hem.proberen te.jatten is het een rekening voor die boefjes

Stille 072

New Member
Lijkt meer op scooter in busje gegooid en je krijgt hem nu niet gestart verder ben je daar toch voor verzekerd ofniet? Als ze hem.proberen te.jatten is het een rekening voor die boefjes
Ze hadden me stuurslot door getrapt en een rood en zwarte draad doorgeknipt en alle draden zaten los dus nu weet ik niet wat de volgorde is hoe je ze moet aansluiten

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Wat heb je dan nog aan het contact slot als de pen van je stuurslot ook door gebroken is.. Zou het gewoon even vervangen.

Eventueel een 2ehands goed stuur en een nieuw contact slot.. Daarop zit alles al goed aangesloten.. Je hoeft dan alleen de stekker nog erin te steken.

Sparky

Well-Known Member
Ik neem aan dat je met puntjes bedoelt het aantal aansluitpunten op je contactslot???

Is dit niet het 5de "puntje" met het gele pijltje op jouw foto hieronder?
7F9F436F-E953-495D-89D4-D023F7D61FF6.jpeg

Sparky

Well-Known Member
Lijkt me ook niet zo heel verstandig.

Je maakt meer kapot dan alcohol kan goed maken. ( Met dank aan @bartj ;) )

Beter even het contactslot uitmeten en een overzichtje maken welke aansluitingen met elkaar verbonden worden bij elke positie van de contactsleutel en hopen dat die pin die ik aangewezen heb in mijn post#8 meedoet in de schakeling anders heeft @Stille 072 het verkeerde contactslot besteld/ontvangen.

Dit gemaakte overzichtje dan naast het elektrische schakelschema van het contactslot leggen.

Edit: Hieronder het schakelschema van het contactslot:

In stand uit zijn de draden Rood/Zwart, Blauw/wit en groen met elkaar doorverbonden.
In de stand aan zijn de draden Rood/Zwart en Blauw/wit met elkaar doorverbonden en teven de draden rood en zwart.
2022-05-15.png

Last edited:

Kristan

Member

Beter even het contactslot uitmeten en een overzichtje maken welke aansluitingen met elkaar verbonden worden bij elke positie van de contactsleutel en hopen dat die pin die ik aangewezen heb in mijn post#8 meedoet in de schakeling anders heeft @Stille 072 het verkeerde contactslot besteld/ontvangen.

Dit gemaakte overzichtje dan naast het elektrische schakelschema van het contactslot leggen.
Heb zelf niet zo heel veel verstand van de elektrische maar dacht dat het misschien een optie zou zijn mijn excuses

Stille 072

New Member

Edit: Hieronder het schakelschema van het contactslot:

In stand uit zijn de draden Rood/Zwart, Blauw/wit en groen met elkaar doorverbonden.
In de stand aan zijn de draden Rood/Zwart en Blauw/wit met elkaar doorverbonden en teven de draden rood en zwart.
View attachment 65065
Dit is de afbeelding die ik zocht boven aan die het het contactslot mijn vraag is welke draadje op welk puntje of dat platte ding moet in de afbeelding zie je dat er al een paar staan aangegeven waar je die op moet aansluiten

Attachments

• 48D26516-7E06-435E-9A97-02FDB1AC2954.jpeg
    48D26516-7E06-435E-9A97-02FDB1AC2954.jpeg
    98 KB · Views: 32

Stille 072

New Member
Het probleem is dat ik niet weet welke draadjes waar op aan moet sluiten kan iemand zeggen die bijvoorbeel ook een peugeot vivacity heeft hoe ik dat moet doen

Attachments

• 20230525_173318.jpg
    20230525_173318.jpg
    76.4 KB · Views: 5
  • 20230525_173231.jpg
    20230525_173231.jpg
    116 KB · Views: 5

bartj

HousePaus
Groen links
Zwart wit rechts.
Die 2 heb je nu dus alvast.
Doe er een stuk schilderstape op en schrijf het er desnoods op.
Dan zoek je in de schema naar de overige 3 kleuren draad die over blijven en dan zou je nog met de fotos van Brute-force kunnen kijken of die 2 enigzins overeen komen. Met de eerst 2 dus op de juiste plekken kun je er een paar proberen met de andere stekkers