Contactslot 5 polig naar 4 polig, hoe aansluiten?

Vanoss

Member
Momenteel ben ik bezig met het opknappen van een Bellagio snor scooter. Hiervan is het oude contactslot kapot en deze heb ik vervangen.

Het oude contactslot bevatte 4 draden(groen, rood, zwart, zwart-wit), het nieuwe bevat 5 draden ( 2x groen, rood, zwart, zwart-wit)

Aangezien de 5 polige stekker van het nieuwe contactslot natuurlijk niet past op de 4 polige stekker op de scooter heb ik de draden doorgeknipt en op één groene draad na alles even simpel met een kroonsteentje op elkaar aangesloten. De scooter start nu, verlichting lijkt goed te werken maar ik heb dus een groene draad over die nu vanaf het contactslot nergens op aangesloten zit..

Mijn vraag; dient deze groene draad aangesloten te zitten, zo ja, waar? kan die bij de andere groene draad bijgestoken worden?

Bij voorbaat dank voor de reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Ja, je kan deze bijvoegen bij de andere groene, of je monteert deze ergens op het frame...
Kan ook nog op de claxon..., als het maar groen is!
Is gewoon een extra aarde/massadraad, beste is wel dat deze aangesloten wordt.
Je wilt immers niet het risico lopen dat deze draad (kort-)sluiting kan maken met een plusdraad.
 
Ja, je kan deze bijvoegen bij de andere groene, of je monteert deze ergens op het frame...
Kan ook nog op de claxon..., als het maar groen is!
Is gewoon een extra aarde/massadraad, beste is wel dat deze aangesloten wordt.
Je wilt immers niet het risico lopen dat deze draad (kort-)sluiting kan maken met een plusdraad.
hoi en wat als je kortsluiting hebt gemaakt wat kan je dan doen ?
Post automatically merged:

heb de zekeringen al nagekeken niks mee aan de hand
 
@deetes ,
welkom op dit forum.

Misschien is het beter een eigen draadje aan te maken, je scooter even voor te stellen kwa merk, type, bouwjaar en setup.
Even uitleggen wat het probleem is en wanneer dit eventueel optreedt en wat je zelf al uitgezocht/geprobeerd/vervangen hebt.

Ik denk dat je dan beter geholpen kunt worden dan door wazige vragen te stellen in iemand anders zijn draadje.
 
Back
Top