ContactSchema Zenith

Detach

New Member
Hallo beste mensen,

Ik heb gister een goedkope Peugeot Zenith op de kop weten te tikken maar hij mist het contactslot. Nu heb ik een nieuw contactslot maar ik heb geen idee welke draad waar aangesloten moet worden. Ik heb 5 draden: Groen, rood/zwart, rood, wit/zwart en zwart. Zou iemand mij een schema kunnen sturen? Ik heb overal gezocht.
 

Attachments

  • 20170802_154735.jpg
    20170802_154735.jpg
    168.9 KB · Views: 31
Advertisement - register to remove this

Misschien heb je hier iets aan????

contactslot zentih.png

R = Rood is vaste 12 volt afkomstig van de accu.
N = Zwart is geschakelde 12 Volt.
V = Groen gaat naar massa
RN = Rood/zwart gaat naar de ontsteekspoel achter je vliegwiel.
N/BL = zwart/wit gaat naar je CDI.

Dus als je contactslot "Aan" staat wordt de rood/zwarte draad met de zwart/witte draad doorverbonden, dit zorgt ervoor dat de spanning van de ontsteekspoel bij de cdi arriveert en daar de condensator in de cdi oplaadt.
Ook wordt tevens de rode en de zwarte draad doorverbonden, dit zorgt ervoor dat alle gelijkspanning systemen voorzien worden van 12 Volt.

Staat je contactslot op "Uit", worden de rood/zwarte draad, de zwart/witte draad en de groene draad met elkaar doorverbonden, dit zorgt ervoor dat de ontsteekspanning naar massa wordt afgevoerd, de CDI dus niet meer van spanning wordt voorzien en de scooter niet meer gestart kan worden, liep de motor dan zorgt deze schakeling ervoor dat de motor uitvalt.
 
Misschien heb je hier iets aan????

View attachment 49363

R = Rood is vaste 12 volt afkomstig van de accu.
N = Zwart is geschakelde 12 Volt.
V = Groen gaat naar massa
RN = Rood/zwart gaat naar de ontsteekspoel achter je vliegwiel.
N/BL = zwart/wit gaat naar je CDI.

Dus als je contactslot "Aan" staat wordt de rood/zwarte draad met de zwart/witte draad doorverbonden, dit zorgt ervoor dat de spanning van de ontsteekspoel bij de cdi arriveert en daar de condensator in de cdi oplaadt.
Ook wordt tevens de rode en de zwarte draad doorverbonden, dit zorgt ervoor dat alle gelijkspanning systemen voorzien worden van 12 Volt.

Staat je contactslot op "Uit", worden de rood/zwarte draad, de zwart/witte draad en de groene draad met elkaar doorverbonden, dit zorgt ervoor dat de ontsteekspanning naar massa wordt afgevoerd, de CDI dus niet meer van spanning wordt voorzien en de scooter niet meer gestart kan worden, liep de motor dan zorgt deze schakeling ervoor dat de motor uitvalt.

(Sorry voor de late reactie ik was op een kleine vakantie) Beste Sparky, hartstikke bedankt en ik ben er zeker iets mee opgeschoten qua electra-kennis maar ik heb 5 aansluitingen op mijn contactslot en ik heb geen idee welke draad waar moet (zie bijlage voor foto contactslot). Ik heb ook op internet gezocht maar niemand gevonden die weet welke draad waar moet en ik heb ook geen uitmeetapparatuur, misschien weet u het? In ieder geval hartstikke bedankt voor uw eerste reactie.
 

Attachments

  • 15019439993731712013994.jpg
    15019439993731712013994.jpg
    61.4 KB · Views: 29
Detach,

helaas kan ik je niet direct zeggen op welke aansluiting welke draad moet komen.
Daarvoor moet ik weten welke contacten zijn doorverbonden in de "Off-positie" en welke contacten zijn doorverbonden in de "On-positie" van het contactslot.

Hiervoor kun je het best een Multimeter gebruiken, misschien kun je er een lenen of kan je een vriend, kennis of buur je hierbij helpen.

Zet bij de contacten op de door jouw eerder geposte foto nummers en laat me weten welke nummers zijn doorverbonden in elke positie
 
Back
Top