Contacslot sym allo defect. Ik heb van de week een Allo uit 2010 gekocht. Helaas werkt het contactslot niet.

Stef1964

New Member
Ik heb een Sym Allo uit 2010 gekocht en heb helemaal geen verstand van scooters maar wil wel graag leren. Het contactslot werkt niet. Ik heb de kappen er af, maar weet niet hoe ik het slot er uit krijg. Iemand tips? Overigens start de scooter niet op het slot, maar de knipperlichten doen het wel als ik de scooter op contact zet.
 
Advertisement - register to remove this

Overigens start de scooter niet op het slot
Doet je remlicht het wel als je je hendel in knijpt ? Deze verzorgt ook de spanning naar je start relais , om te kunnen starten.
Start ook niet met het contactslot maar met een aparte start schakelaar , als je de rem inknijpt. Contact slot is alleen om hem stop te zetten , en de verbruikers aan te zetten die over het slot lopen ( remlicht , claxon, knipperlichten)
 
Stef,

helaas heb ik geen elektrisch schema van jouw Allo.
Echter Sym gebruikt over het algemeen de kleur groen voor massa.
Dus zoek de connector van je contactslot eens op, hier vind je waarschijnlijk een groene draad.
Koppel deze eens als proef los door deze draad uit de connector te halen.
Als het goed is moet de scooter nu kunnen starten of je bougie moet op z'n minst weer een vonk geven.
Het nadeel is wel dat je de scooter nu altijd kunt starten met de kickstart ook al staat het contactslot op niet op "On".
Ook krijg je de scooter op de normale manier niet meer uit gezet maar enkel door de bougiekap van de bougie te trekken.
Niet zo handig dus maar je hebt in iedergeval een manier om de scooter te kunnen starten.
 
Het is een 4-takt
Doet je remlicht het wel als je je hendel in knijpt ? Deze verzorgt ook de spanning naar je start relais , om te kunnen starten.
Start ook niet met het contactslot maar met een aparte start schakelaar , als je de rem inknijpt. Contact slot is alleen om hem stop te zetten , en de verbruikers aan te zetten die over het slot lopen ( remlicht , claxon, knipperlichten)
Dat had de verkoper mij niet verteld. Ga ik morgen proberen. Dank
 

Attachments

  • 20220223_220113.jpg
    20220223_220113.jpg
    148.3 KB · Views: 8
  • 20220223_220030.jpg
    20220223_220030.jpg
    57.5 KB · Views: 8
  • 20220223_215956.jpg
    20220223_215956.jpg
    104.8 KB · Views: 8
Back
Top