This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

compressieverlies door krasjes in cilinder en zuiger...

Status
Not open for further replies.

Ice project

Well-Known Member
hallo

heb een speedfight2 LC met een snelle 50 cilinder...
maar na 8000 km te hebben gereden heb ik nu compressieverlies dankzij krasjes(lichte) in de zuiger en cilinder..
heb eerst ong 200 euro uitgegeven aan afstelspul en 1 maand bezig geweest maar niks helpt..
is het mogelijk om de cilinder en zuiger lichtjes te schuren zodat de krasjes weggaan?
zo ja met welke korrel moet ik schuren..?

bvd
 
die doen het ook wel goed maar kwaliteit zal wat minder zijn, je hebt ook nog meteor , heb ik vaak gebruikt , zijn wel goed

ok bedankt..

maar nu heel ff offtopic.
mijn vader zegt dat je een cilinder niet zomaar weg kan halen omdat dat als t ff verkeerd gaat met teruggzetten ervan dat tie dan niet start omdat je dan ontsteking weer moet afstellen etc etc. en mijn vraag is is dat ook zo? moet je tijdens het verwijderen nog dingen markeren met een stift en als je hem heb weggehaald moet je dan weer precies op de zelfde manier terugzetten omdat hij anders niet start ofzo?.
mijn vader was een paar jaar automonteur dus vandaar deze theorieen en klopt het ook bij scooters? of maakt het niks uit en kan je gewoon cilinder weghalen niks markeren en daarna weer terugzetten zodat hij gewoon weer start en rijdt zoals altijd?

ik zou graag een goeie uitleggen willen hebben als het kan.
alvast bedankt voor de reactiess..
 
Nope, het enigste waar je op moet letten is dat de zuigerveren goed zitten...
Het(de) slotje(s) van de zuigerveer (veren) moet(en) overeenkomen met het(de) pinnetje(s) in de zuiger.

Mja, automonteurs zijn geen scootermonteurs (Ik spreek uit ervaring), bij de een (Auto) heb je met meerdere cilinders, een nokkenas, kleppen e.d. te maken (OK er zijn ook 4 takt scooters, en 2 takt auto's (Trabant)), maar bij een 2T scooter staat alles vast (Tenzij je een binnenrotor hebt b.v.).

**EDIT** Ik gebruik ook een meteor zuiger, kost iets meer maar ze zijn gewoon goed (In m'n Kreidler had ik de goedkoopste zuiger die ik kon krijgen, maar volgens mij zijn die nog steeds beter dan de goedkoopste scooter zuigers...heb er geen uitleg voor, maar de keus is sowieso beperkt, en met een compressie verhouding van ~1:14 bleef het gewoon goed...uhh dat was een 50cc).
 
Last edited:
Weet iemand hoe je aan onderdelen kan komen voor een peugeot sv125? De starterkap en as is kapot. En die hebben ze zo niet bij de motorzaak..

Je bent nieuw zie ik.

Lees even de regels voor je gaat posten. Dit topic is oud en je vraag heeft niks met dit topic te maken....

/Closed
 
Status
Not open for further replies.