This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

compressieverlies door krasjes in cilinder en zuiger...

Status
Not open for further replies.

Ice project

Well-Known Member
hallo

heb een speedfight2 LC met een snelle 50 cilinder...
maar na 8000 km te hebben gereden heb ik nu compressieverlies dankzij krasjes(lichte) in de zuiger en cilinder..
heb eerst ong 200 euro uitgegeven aan afstelspul en 1 maand bezig geweest maar niks helpt..
is het mogelijk om de cilinder en zuiger lichtjes te schuren zodat de krasjes weggaan?
zo ja met welke korrel moet ik schuren..?

bvd
 
laat m eerst eens nameten door een dealer met een micrometer , als ie bijv. versleten is kun je m toch weggooien , zonde dan om m eerst te schuren om er daarna achter te komen dat ie gewoon slecht is.
 
Zou het niet kunnen dat je gewoon aan nieuwe zuigerveren toe bent?

Wat voor een krasjes zijn het?

Schuren is IMO een lapmiddel waar het zeker niet beter van wordt (Leuk als je een oud beestje aan het opknappen bent en een cilinder met wat roestaanslag hebt, lichtjes opschuren, nieuwe zuiger erin en klaar).
 
wie zegt dan dat het nicasil is?

verder is het zo dat 9 van de 10 keer als je zuigerveren versleten zijn dat minimaal je zuiger ook op is.

meet gewoon de boel eerst even op..
 
geloof je het zelf?

ik heb er wel vaker van gehoord maar je kunt mij niet vertellen dat je van een ovale cilinder weer een ronde cilinder kunt maken door alleen even wat erin te gooien
 
Omdat alle informatie op de website staat. Ik kwam tot inkeer dat het geen zin heeft hier alles te gaan kopieren. Nou vooruit 1 linkje dan:
http://www.xado.nl/images/stories/engine_3_nl.swf


hmm werkt dit 100% zeker bij mij? waarschijnlijk gewoons versleten cilinder..
en als t helpt hoeveel kost het en welke moet ik hebben? want ik kan t niet echt vinden op die site...
EDIT: heb t al gevonden... maar kan t ook als de scoot op mengsmering rijdt? en ik moet wel zeker weten of dit geen neppe zooi is die niet werkt voordat ik er 30 euro an uit ga geven..

bvd
 
Last edited:

Wil je aub stoppen met je XADO-spul. Als een zuigerveer zijn veerkracht is verloren en hij en de zuiger is versleten zal je met dat spul echt niks verbeteren..

Misschien kan je bij tellsell gaan werken. Hier hoef je product niet aan te smeren. (laatste waarschuwing) Dankje
 

Ik denk dat het misschien op 4-takt "kan" werken, als je googled zie je dat sommige mensen er baat bij hebben.

Bij 2-takt weinig vertrouwen, puur omdat een 4 takt als niet op mengsmering rijd, en de 2 takten toch wat nouwer luisteren.
 
Ik denk dat het misschien op 4-takt "kan" werken, als je googled zie je dat sommige mensen er baat bij hebben.

Bij 2-takt weinig vertrouwen, puur omdat een 4 takt als niet op mengsmering rijd, en de 2 takten toch wat nouwer luisteren.

Hmm ok
maar f een vraagje kan je een LC cilinder laten uithonen?
 
Ja, dat kan. Als je searched op het forum kan je er wel wat over vinden. Op st.net staat volgens mij een verslagje van een bedrijfsbezoek wat ze keertje hebben gedaan.
 

Als er via de website wordt besteld sta ik daar helemaal buiten hoor.
Ik draag hier enkel maar bij aan een vraag van de Topic-starter.
Ik heb overigens al een mailwisseling gehad en afspraken gemaakt met een moderator (Bas), dus ik snap niet dat je zo reageert.
Maar goed als jullie willen dat ik stop, dan is dit mijn laatste post.
Jammer voor diegenen die wel willen discussieren over de werking van Xado, de mogelijkheden en onmogelijkheden.
 
Status
Not open for further replies.