Compressiemeter geeft steeds dezelfde waarde

Noah1608

New Member
Hallo,
Ik heb een Yamaha aerox uit 2005 staan waarbij ik de compressie na gemeten heb. Nou had ik eerst de cilinder los gehaald en met dezelfde koppakking terug gezet (beetje stom) en gaf de meter 2 bar aan. Ik vond dat zelf best logisch aangezien de kans op lekken groot was. Nou heb ik er een nieuwe cilinder op gedaan met nieuwe pakkingen en geeft die precies dezelfde waarde aan maar de scooter rijdt wel weer.
Iemand enig idee wat ik verkeerd heb gedaan of wat er mis is met de tester; het gaat om een auto compressie tester van HBM
 
Advertisement - register to remove this

Jup nieuwe voetpakking koppakking zuiger zuigerveren en cilinder
Post automatically merged:

Het kan volgensmij niet anders als aan die test liggen die scooter startte namelijk eerst helemaal niet en na de nieuwe cilinder wel dus het moet die tester wel zijn
 
Ik heb ook laatst zo'n cheap HBM ding gekocht (deze om precies te zijn https://www.hbm-machines.com/Produc...erige-sets/hbm-universele-compressie-test-set) en die gaf ook maar 1.5 bar aan voor een blok waar toch nog 13pk uitgekomen is. Nou was er genoeg aan te merken op de cilinder, dus vind het lastig om dat HBM ding volledig de schuld te geven. Blok gaat binnenkort weer in elkaar na revisie, ga em daarna nog een keer checken, als het dan nogsteeds +-2 bar is gaat die tester gelijk in de kliko. Ik kan het hier wel even laten weten als je wilt? Zal ergens deze week zijn.
 
Ja dat zou super zijn dan weet ik namelijk ook een beetje hoe of wat met die tester van mij
Post automatically merged:

Heb trouwens precies dezelfde gekocht
Post automatically merged:

Heb je wel gemeten met het gas vol open?
Ja heb ik had vol open en dicht dezelfde meting
 
Ik heb dezelfde vorige week ontvangen, maar nog niet gebruikt.
Blok ligt er nu half af, maar zodra alles weer gemonteerd is (incl andere cilinder) laat ik het weten.
Ik kan dus alleen na de cilinderwissel testen, dus kan ik niet vergelijken met ervoor.

PS
Hebben jullie met dat rubberen uiteinde getest, of met zo'n schroefadapter?
 
Ik heb dezelfde vorige week ontvangen, maar nog niet gebruikt.
Blok ligt er nu half af, maar zodra alles weer gemonteerd is (incl andere cilinder) laat ik het weten.
Ik kan dus alleen na de cilinderwissel testen, dus kan ik niet vergelijken met ervoor.

PS
Hebben jullie met dat rubberen uiteinde getest, of met zo'n schroefadapter?
Met de schroefadapter
 
Hier ook zo'n onding.
Met dop en schroef getest.
Maakte bij mij allemaal geen verschil.
Gas open, gas dicht.

Ik vermoed dat het troep is
Maar ik sluit mijzelf ook niet uit als onkundig persoon. Komt ook wel eens voor namelijk :)

Ik zal hem nog eens testen op een die zeker goed is.
Lijkt erop dat ritueel verbranden de enige oplossing is voor dat ding.
 
Ding is inderdaad troep, blok zit weer in elkaar, voelbaar meer compressie en de meter geeft nog steeds net geen 2 bar aan. Rommel dus.
Geen idee waar/hoe het dan misgaat. Enige dat ik kan bedenken is dat de manometer gewoon niet werkt, maar als dat zo is snap ik niet hoe je dat dan kan/durft te verkopen.
Anyway, goedkoop = duurkoop.

Op zoek naar iets wat wel werkt dus, heeft iemand nog suggesties/positieve ervaringen? Ik zie eigenlijk overal dezelfde goedkope rommel.
 
Last edited:
dmp huismerk is sowieso niet aan te raden. Ze hebben ook wel wat prijzigere spullen, maar over het algemeen is het gwn aliexpress/action kwaliteit
 
Back
Top