Code nieuwe brandstoffen, maar wat moet ik nu precies tanken?

Floris van bommelstijn

Boris the blade, A.K.A. Scooterpimp
Ik zie deze vraag regelmatig voorbij komen wat dus onder de leden nogal wat verwarring schept.
Voor de juiste info omtrent de brandstoffen kan men het dus gewoon online checken, zie hiervoor:


Dus beste scooterbroeders en zusters, even invullen en checken wat de beste brandstof is voor jou scooter!!

Zie ook: https://scooterforum.net/threads/e10-in-btc-riva-luxury.209375/
@Giodam, thanks voor de link!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ik kwam gisteren trouwens E5 tegen op een Euro95 pomp.
Dit in tegenstelling wat ik las op dit forum dat E5 de nieuwe naam was voor Euro98.
MAW E5 of E10 is het percentage toegevoegde Ethanol en heeft niet zozeer te maken of het nu Euro95 of Euro98 is.

In Belgie is bij sommige pompen E10 al enkele jaren de gangbare brandstof.
Niets vermoedende heb ik deze brandstof dus al een groot aantal keren getankt met mijn Kymco Like 125 en nooit iets gemerkt qua performance noch qua lekken.
Dit terwijl deze E10 brandstofwijzer aangeeft dat alle typen van Kymco niet geschikt zijn voor E10.
 
Dus volgens de site hoeft een Yamaha geen E5 te tanken. Ik neem aan dat dit gaat om minarelli horizontaal blokjes? Beta ark, neos, Aerox etc
 
Ik kwam gisteren trouwens E5 tegen op een Euro95 pomp.
Dit in tegenstelling wat ik las op dit forum dat E5 de nieuwe naam was voor Euro98.
MAW E5 of E10 is het percentage toegevoegde Ethanol en heeft niet zozeer te maken of het nu Euro95 of Euro98 is.

Ligt eraan of er bij de Euro95 de E10 sticker is.
Ik heb ook bij mij in de buurt een Euro95 tank met E5. Dus dat klopt dan niet wat mensen zeggen op het forum, dat Euro95 de nieuwe Euro98 is? Heb je daarvan het linkje waar ik dit kan zien?
Of was dit in deze thread: https://scooterforum.net/threads/e10-in-btc-riva-luxury.209375/
 
Zover ik weet zegt 98 en 95 niets over het ethanol percentage. De E10 en E5 staan juist voor het percentage. Van beide types, 98 en 95 bestaat en E5 en e10. Dit meen ik ergens op dit forum gelezen te hebben.
 
Zover ik weet zegt 98 en 95 niets over het ethanol percentage. De E10 en E5 staan juist voor het percentage. Van beide types, 98 en 95 bestaat en E5 en e10. Dit meen ik ergens op dit forum gelezen te hebben.
Bestaat er van Euro98 ook een E10? Ik dacht alleen van Euro95

Edit:
Hier zie ik het alleen staan over Euro 95..
 

Attachments

  • e10.PNG
    e10.PNG
    16.9 KB · Views: 10
Last edited:
Ik snap niet dat mensen dit nog steeds niet snappen.. Er is duidelijk gezegd om alleen E5 te tanken.. Kwestie van het stickertje bekijken
Tank zelf alleen euro 98 (e5) geen enkel probleem gehad.
 
Back
Top