This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Cockpit probleempje

Aerox-Rulez

Well-Known Member
He,

Reed gister in de polder en ineens vol op de rem en ja hoor me kilometerteller kabel gebroken.
Nou ik nieuwe kabel halen en me voorkap en cockpit eraf gehaald.
De nieuwe kabel zit er op en die doet het ook alleen nou doen me cockpit lampjes het niet meer....:'( Nou heb ik wel gezien dat er 1 mist... Verder knipperen mijn 'grootlicht' en mijn 'olie' lampjes net als mij knipperlicht.
Ik heb wel gezien dat er 1 cockpitlampje mist.
Weet iemand toevallig of deze in serie geschakeld zijn of wat er mis is gegaan?
BVD Tim
 
Probleem is opgelost...0? Was toch de kabel van de lampjes die zat tegen me stuur(ijzere stang) aan en daarom kon hij geen lekker kontact maken..
Voor degene die het willen weten de lampjes zitten dus paralel geschakeld.
Weet trouwens iemand hoe die kilometer kabel werkt. Toen ik hem erin zetten zat het er nog al vaag uit. Is nl alleen een stalen buis die aan twee kanten er insteekt.. Iemand een idee hoe dat werkt?
mzzl
 
Als het goed is dan zit er aan de ene kant een plastic geval en aan de andere kan het gedeelte met een soort van moer erop. Dat ding laat je eerst op de goeie plek zakken. Maak hem onder vast.. dus gewoon dat ding aandraaien ... en met de bovenkant (cocpit) klik je gewoon dan plastice geval erin en klaar
 

ja dat snap ik wel en het werkt bij mij ook weer maar wie weet hoe zo'n kabel kan overgeven aan je km teller hoe hard je rijdt. Het gaat immens niet digi dus hoe dan wel.
mzzl
 
Originally posted by Aerox-Rulez


ja dat snap ik wel en het werkt bij mij ook weer maar wie weet hoe zo'n kabel kan overgeven aan je km teller hoe hard je rijdt. Het gaat immens niet digi dus hoe dan wel.
mzzl

Dmv een SLEEP contact.....er zit zeg maar een soort slipkoppeling in die door de kabel wordt aan gedreven. De wijzer zit aan het koppelings huis vast. Op het momment dat de kopeling niet draait wordt de wijzer door veerdruk op de wijzer op 0 gehouden.

Op het momment dat de slip koppeling gaat draaien komt er een kracht op het koppelings huis te staan. Wordt deze groter dan de veerdruk dan zal de wijzer uitslaan. Hoever? Dat hangt af van de kracht die er op staat en die wordt weer bepaald door de kracht waarmee de draaiende koppelings sigmenten tegen het huis worden gedrukt. En dat hangt weer af van de snelheid waarmee ze draaien....


Beetje omslachtig uitgelegt, maar wist ff niet hoe ik het anders moest zeggen

Greetz:W
 
Ik dacht altijd dat er een inductiespanning werd opgewekt. Ik dacht dat doordat je as draaide, er een magneetje langs een spoel werd gehaald. Draait het harder, dan onstaat er een grotere stroom. Zat aan hetzelfde principe als een benzinemeter te denken.....