co2 afstellen timer manier

Status
Not open for further replies.
hallo mensen ik heb hier een tip voor als je je scooter-brommer wil gaan afstellen even voor de leken op je cabarateur heb je een luchtschroef die bepaalt hoeveel lucht je cabarateur toe laat als de verhouding niet goed is happpert je scooter en trekt ie niet lekker op maar dit is makkelijk te verhelpen zoek de gouden schroef op je cabarateur dit is negen van de tien keer de luchtschroef kijk anders even voor de zekerheid op dit forum waar jouw luchtschroef zit denk ik altijd wel te vinden maar even goed hier gaan we.

eerst altijd je scooter warm laten lopen minimaal 10 minuten rijden van te voren en dan stationair op de standaard zetten wiel van de grond natuurlijk even 3 minuten laten uitdraaien

1. zoek je luchtschroef op
2.draai helemaal dicht
3.teken een streepje op je achtervelg of een stukje tape
4.zoek een stopwatch op die tot de 100ste seconde kan tellen
5.zoek een kijkpunt voor je streepje elke keer als het dat streepje dat punt langs passeert druk je op stop op je stopwatch
6.draai nu je lucht schroef een halfe slag open en check de tijd die je achterband doet over 1 ronde te maken dus wanneer je streepje langs je checkpunt komt druk je op start komt ie er weer langs op stop moet wel een beetje precies dus steeds drie keer checken en ongeveer daar het gemiddelde van nemen
7.draai steeds verder tot dat je de snelste ronde heb gevonden aan het einde is het affentoe halfe slag tot kwart slag dicht en open draaien en vergelijken met de andere ronde tijden
als je de snelste ronde heb gevonden is je scooter optimaal afgesteld

ps
los hiervan:
het is ook belangrijk dat je de juiste sproeier erin heb zitten check ff of je bougie een koffie bruine kleur heb dat is perfect te zwart is te grote sproeier te wit is te kleine sproeier

Advertisement - register to remove this

dus je laat da ding heel de tijd als een debiel op het standaard draaien?

lijkt me een heel onbetrouwbare methode, hoe ga je tegelijk gasgeven en afklokken?
hoe weet je zeker dat je elke keer op hetzelfde moment afklokt?

Status
Not open for further replies.
Back