CMP Design Runner

chezzmo

Retired for now....
Ik ben weer is met een nieuw projectje begonnen. Het gaat om een gilera runner en het doel is om de scooter zo licht mogelijk te maken met veel vermogen voor sprintgebruik. Ik ben op 1 januari van dit jaar begonnen, de deadline om het apparaat optisch "af" te hebben is customshow Saarbrucken, het motorisch gedeelte is van latere zorg.

Optische aanpassingen:

Custom kappenset
DNA velgen en dna carter
Apparte kleur lak
Betella voorvork
Bitubo achterveer
Custom buddy

Setup:

Dyno R1 ontsteking
Malossi overrange
Keihin 28mm dslide
Malossi speed04
JS/dpr Team04 pijp
Roterend carter
Hebo as

rotort.JPG

vorkje2.jpg



Ik ben begonnen met een zooi gare, gescheurde kappen maar dat maakt niet uit. Alles is strak te krijgen :) Eerst de hele zooi maar is in elkaar gezet, en het eerste besluit was dat de kont wel een paar pondjes lichter mocht :)

achterkap1.jpg

achterkap2.jpg

achterkap3_gechoped.jpg


En nog een foto van de bijbehorende buddyseat plaat

buddy.jpg


Hierna de voorkant dicht gemaakt

voorkap.jpg


voorkant_rechts.jpg


Hierna heb ik het geheel zo ver mogelijk strak gemaakt en in de spuitplamuur gezet, spuitplamuur is een ideaal middel om oneffenheden te vinden.
totaal1.jpg

totaal2.jpg

totaal3.jpg


Nadat ik de scooter in spuitplamuurfase verder heb afgewerk, heb ik de scooter in een kleur gespoten om later in het proces problemen te voorkomen bij het maken van de mallen.

orange1.jpg

orange2.jpg

orange3.jpg


Zodra de lak was uitgehard, begonnen om het model te beschermen met behulp van oa loswas.

Hier is het eerste deel van de mal zichtbaar.

mal_deel1.jpg


En nog een foto vanaf de andere kant.

mal_deel2.jpg


Nadat de beide delen 1 week hebben gedroogt, was het tijd om de handel los te halen.

contramal_runner.jpg



De linkerkap heb ik als eerste gelamineerd, en dus ook als eerste gelost:)
kap_links.jpg


Met behulp van deze mallen heb ik ondertussen een setje kappen gemaakt :)

paasei1.jpg


Verdere updates zullen nog wel volgen :)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Had al wat foto's op de msn gezien. Ziet er echt ged uit. Al zou het nie tmijn keuze geweest zijn om met een runner te gaan sprinten...
 
dit is me echt een bruut project. zie je niet vaak mensen die eigen mallen maken voor de kappenset. zelfs je plamuur kunsten zien er heel goed uit.

ik blijft dit zeker volgen en je krijgt je 5 sterren zeker wel. mooi project!
 
Echt weer een indrukwekkend project zeg. Hoe je het verzint zeg, met die mallen o.a. echt kunst gewoon.
Ik ben heel erg benieuwd naar de vorderingen. Optisch zal het wel weer kwijlen worden zoals het bij je andere scoots altijd was :P Motorisch wordt het ook wat specials zo te zien. Roterende inlaat en vage ontsteking.

Mijn complimenten iig!
 
Ziet er echt super uit. Hoe je toch op al die ideeën komt.
Kappen gaan zeer netjes worden zo te zien.
Motorisch wordt het blijkbaar ook speciaal ding.

Gr Piaboost
 
Vond de Zip al te erg toen de Ice te waus en nu een Renner....:P helemaal te gek man vind het egt super vooral die mallen enzo egt te gek wordt vast een te gekke scooter en zal zeker hard gaan ;)

Greetzz...Mike:+
 
Back
Top