Citycoco. Jullie mening gevraagd...........

gcs100

Well-Known Member
Hallo allen,

Via een bedrijfsuitje heb ik afgelopen zaterdag voor het eerst op een elektrische scooter gereden.
Kon mij hier niets bij voorstellen.
Totdat ik mee ging rijden!

Pluspunten:
- Snelle optrek.
- Geruisloos.
- Minimaal 30 km actieradius. (genoeg voor stadsritjes)
- RDW goedgekeurd voor blauw kenteken.
- Stoer uiterlijk!

Minpunten:
- Te hard zadel.
- Geen knipperlichten.
- 27 km op de teller. (mag wel iets sneller... ;) )
- Iets te brede banden. (na een paar bochten went dit wel)

Nu heb ik gekeken wat zo'n E-chopper kost.
Begint vanaf € 1899,- :(
Zie link:
Nu mijn vragen:
- Wie heeft met dit model/merk ervaring?
- Wel of juist niet kopen?
- Een alternatief?

Sta open voor alle opmerkingen/suggesties...
 
Advertisement - register to remove this

Heb eens op zo een gezeten, en hoefde niet eens een been uit te steken, zoals normaal met een scooter voor t stoplicht.
Die vierkante banden zijn dan (voor mij dan) hilarisch stabiel...

Deze scooters zien er niet onaardig uit.
Maar door die brede banden i.c.m. chopper gewichtsverdeling is ie bij lage snelheden (waar je dus niet echt de bocht in leunt) erg onderstuurd.

Ook verschilt de kwaliteit sterk per importeur/merk.
De ene heeft zoals je zelf gemerkt hebt een te hard zadel, de ander weer te slappe vering....
Serieuzere zaken zijn de verschillen in kwaliteit van de accu/electronica en de gebruikte materialen voor bijv. De kroonplaat...

Ze zijn populair om hun looks, maar dat is dan ook alles....

En de reden voor deze edit:
Als je advies wilt omdat je m echt graag wilt hebben: koop m dan gewoon en til niet te zwaar aan wat anderen zeggen.
Zolang jij er maar blij mee bent!

Een alternatief voor een E-chopper is er eigenlijk niet als je een chopper met dunne banden zou willen.(komt door ontwerp achtervelg met motor).
Bedenk ook dat de brede banden a.g.v. het relatief lichte gewicht van de scooter bij hogere snelheden (brommer versie) eerder kunnen zorgen voor aquaplaning.

Nu in de zomer geen probleem, maar straks in het najaar/winter....
 
Last edited:
Even vooropgesteld dat ik nooit op zo'n ding heb gereden en er ook geen verstand van heb.
De tekst hieronder is puur mijn gevoel hierbij.

  • De shopper ziet er leuk uit.
  • Ik moet ook altijd opkijken als zo'n elektrische fiets voorbij komt rijden met die hele dikke banden, toch wel gaaf ondanks dat het misschien onpractisch is.
  • Blauw kenteken dus deze elektrische chopper wordt gezien als snorfiets en de helmplicht komt eraan.
  • Dikke banden maw veel wrijving, kleinere actieradius.
  • De draagbare accu is ideaal deze kun je overal opladen echter kies je voor een uitbreiding met een vaste accu moet je al een berging hebben met een stopcontact.
  • Vind je hem nog zo leuk als je er een half jaartje op gereden hebt of gaan de nadeeltjes dan irriteren?
  • Geen knipperlichten vind ik geen probleem maar indien je die erop wilt is dit voor een luttel bedrag gefixt.
  • Zijn de onderdelen over een aantal jaren nog verkrijgbaar en betaal je dan niet de hoofdprijs als blijkt dat deze scooters toch niet zo populair bleken te zijn en veel doosjesschuivers er geen brood meer in zien zoals met meerdere chinese scooters op de markt.
  • Inderdaad zoals @bartj ook reeds opmerkte, voor een bedrijfsuitje wel guitig echter ook als je hem dagelijks gaat gebruiken?
  • Ons toenmalig bedrijf, al een groot aantal jaren geleden, in de buurt van Den Bosch had als onderdeel van een bedrijfsuitje een Solex toer georganiseerd, heel leuk en nostalgisch echter voor dagelijks gebruik heb ik toch liever iets anders.
  • De laadtijd met de standaard lader is wel erg lang dus planning is een belangrijke factor.
  • 1900 Euro is toch niet zo heel goedkoop, persoonlijk zou ik er wat bijleggen en gaan voor een 45kmpu scooter met een redelijke actieradius en een bekend merk.
 
@bartj @ZNEN en @Sparky,

Hartelijk dank voor jullie antwoorden/opmerkingen.
Mijn ogen zijn geopend.
Een leuke E-Chopper maar met teveel nadelen/beperkingen:
Kan hem beter af en toe voor een paar tientjes huren... :D
 
Back
Top