circlipjes krukas

Xearo

GC Member
ff gauw een vraagje, moet de circlipjes die op de krukas zitten echt strak zitten? ik kan de mijne namelijk los rond draaien, hoort dat?
 
Advertisement - register to remove this

Denk dat je de circlipjes bij je Zuiger bedoelt he:) ,,,,

Die clipjes moeten er zo inzitten dat ze goed rond te draaien zijn, Maar wel GOED klem zitten dus als je eraan trekt dat je ze er niet zo uittrekt...

Dit is gewoon zelf aan te voelen...
maar je moet ze gewoon zo strak mogelijk erin zetten en dan hem rond probren te draaien om te controleren of ze er goed inzitten...

suc6
maar pas op... Loskomende Circlipjes tijdens het rijden is niet LEUK!!!!

8)

greetz
 
Heb zelf ook Mina:? maar circlipjes op de Krukas:eek: .... zou echt niet weten waar je het nu weer over hebt dan:? ,,,

Bedoel je echt niet de circlipjes bij de zuiger (pistonpen vasthouden)????

Anders mag je ff precies uitleggen waar die dinger zitten:?
 
Ja, die dingen zijn volgens mij NIET nodig... ik heb ook ooit een as verwisseld op een mina scooter, en heb ze daar weg mogen laten van de eigenaar (omdat ik ze er amper op kreeg, kerel heeft geen geduld). Scooter loopt nog steeds.. en ik zou verder geen reden kunnen verzinnen waarom ze erop zitten.
 
Die dingen zitten er niet voor nix, maar pak gewoon 2 priemen (scherp puntje) en je hebt ze sow op z'n plek, je hebt er een speciale tang voor, maarjah...en het boeit niet als ze een beetje los zitten, als ze er maar niet afvliegen..
 
Originally posted by Andatura
jongen, hij weet echt wel waar hij het over heeft...:rolleyes:

whoeiiii (was voor mij al een tijdje geleden dat ik een krukas vervangen heb, maar nu komen de oude herrinneringen weer omhoog jah:rolleyes: ... Excuse me.)
Maar dacht in eerste instantie gewoon aan de circlipjes bij je piston pen en had ff niet verder gedacht:o .....

Suc6 er nog mee:)
 
Als ze er niet zomaar af vliegen kan je toch zelf ook wel bedenken dat ze onder het rijden ook wel blijven zitten? Zo'n grote gravitatiekracht hebben die dingen ook weer niet dat ze er vanaf geslingerd worden. Maarja, die zitten er voor je wormwiel en je kan ze weg laten als je geen oliepomp (en dus ook geen wormwiel) meer hebt, anders zou ik ze lekker laten zitten.
 
Back
Top