Dat zijn circlipjes met uiteindes, de circlips welke ik heb , die hebben geen uiteindes ...
Ik denk dat ik de zuiger wel moet vervangen of niet ? Er zit nog een kras op...
Niet heel diepe kras maar heel iets voelbaar
View attachment 75998
Die wil je juist niet hebben. Makkelijker met monteren en loshalen, maar de kans is ook heel groot dat ze afbreken, en alles slopen. Helemaal op dit soort (hoogtoerig) spul.vroeger bestelde we altijd de circlips los mee die van die puntjes er aan hadden weet niet of dit nu nog zo is maar zou dan om die vragen. of de kras kwaad kan geen idee, als hij alleen onder de zuigerveer zit zou het compressie verlies moeten meevallen. of het verstandig is weet ik niet. ik weet dat sommige het licht opschuren en er mee rijden, maar anderen zeggen weer zuiger vervangen.
duidelijk, had ik kunnen weten over de compressie. dat die andere clips snel kunnen afbreken wist ik dan weer niet.Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? De clip die in de zuiger zit lijkt ook nog steeds niet lekker te zitten.
Gewoon een stukje in het randje leggen, en ze voorzichtig met een schroevendraaier verder op zijn plek duwen. Moet er zonder moeite zo in klikken.
Paar krasjes op de zuiger is niet zon probleem, alleen wel zorgen dat het niet echt uitsteekt. Anders even bijwerken met een stukje heel fijn schuurpapier.
Post automatically merged:
Die wil je juist niet hebben. Makkelijker met monteren en loshalen, maar de kans is ook heel groot dat ze afbreken, en alles slopen. Helemaal op dit soort (hoogtoerig) spul.
Een kras op een zuiger zorgt nooit voor verlies van compressie. De zuigerveer zorgt voor compressie, niet de zuiger.
Ik ga nu in ieder geval nieuwe circlipjes halen, goed om te horen dat de zuiger nog te gebruiken is, zijn geen diepe krassen .Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar? De clip die in de zuiger zit lijkt ook nog steeds niet lekker te zitten.
Gewoon een stukje in het randje leggen, en ze voorzichtig met een schroevendraaier verder op zijn plek duwen. Moet er zonder moeite zo in klikken.
Paar krasjes op de zuiger is niet zon probleem, alleen wel zorgen dat het niet echt uitsteekt. Anders even bijwerken met een stukje heel fijn schuurpapier.
Post automatically merged:
Die wil je juist niet hebben. Makkelijker met monteren en loshalen, maar de kans is ook heel groot dat ze afbreken, en alles slopen. Helemaal op dit soort (hoogtoerig) spul.
Een kras op een zuiger zorgt nooit voor verlies van compressie. De zuigerveer zorgt voor compressie, niet de zuiger.
Gewoon cir clipjes in G vorm halen. Scheelt een partij gepruts en frustratie.
Clips met twee haakjes zijn nog makkelijker.