Cillinder krijgt geen benzine

Status
Not open for further replies.

Unslaught

Well-Known Member
hey,

ik heb laatst mijn hele blok uit elkaar gehad, en deze naar mijn weten weer goed terug gezet. dit met een aantal nieuwe onderdelen etc. dit heb ik al vele malen vaker gedaan met scooters dus ik verwacht ook niet dat er iets fout zit.

mijn probleem nu is dat de cillinder helemaal geen benzine krijgt ;(
ik heb al van alles nagekeken etc. carburateur krijgt gewoon benzine. spruitstuk en membraan is ook nagekeken en andere geprobeerd.
keerringen etc zitten er ook allemaal goed in enz enz.

wat kan hier het probleem zijn?

Setup:
Malossi 70cc
Arreche 17,5mm carburateur (momenteel met 90 sproeier)
Gianelli Shot
standaard membraan / spruitstuk
hebo vario
malossi koppeling
 
Advertisement - register to remove this

de carburateur zou ik iig vervangen , arreche/amal is rommel.

heb je overigens wel de std membraanplaten vervangen? de std platen willen nogal eens uit elkaar scheuren met 70cc met alle gevolgen van dien.

heb je ook olie aan de zuiger gedaan?

en is je cilinder nieuw? en heb je m ook opgemeten?

er kunnen vele dingen aan de hand zijn , lekke keerring , lek carter (alhoewel dat bijna niet voorkomt) , slechte zuiger/cilinder/veren) , lekke pakkingen , membraan dat iets open blijft staan door troep ertussen oid (dat ze gewoon iets open staan maakt niet zoveel uit btw) , slechte vacuumslang , kraan oid
 
ik heb bij mijn cillinder nieuwe membraan plaatjes gekregen.
de malossi cillinder is nieuw en heeft nog geen km gelopen.

ik heb olie aan de binnenkant van de cillinder gedaan met monteren.
en de keerringen zijn ook vervangen door nieuwe, maar ik zal die nog eens nakijken. cillinder is 46,7mm.
 
de cilinder zal 47mm zijn , maar ik bedoelde meer de cilinder/zuigerspeling ,maar als ie nieuw is zal dat wel goed zijn :p

het duurt overigens soms wat langer voor de scooter aanslaat omdat ie eerst wat moet aanzuigen , zonder gas overigens.

ook zul je de sproeiermaat goed moeten hebben.
 
Valse lucht oid?

Heb je overal goeie pakkingen tussen gedaan?

Je zou er ook even een andere carb op kunnen plakken ( lenen van iemand ) kijken of ie 't dan wel doet
 
ik heb er nog even naar gekeken, en als ik benzine zo los in de cillinder doe slaat hij voor 2 seconde aan.

de carburateur krijgt wel de benzine maar vanuit de carburateur naar de cillinder krijgt hij niks.

alle pakkingen zitten er gewoon op dus valse lucht lijkt me hier niet het probleem.

een andere carburateur zou ik idd wel kunnen proberen :D alleen nog iemand zoeken die een 17,5 mm of grotere carb heeft liggen.
 
hey

als ik de lucht vrijwel volledig dichtknijp...(een verstopte luchtfilter zeg maar) dan lijkt het wel of hij bijna wil starten. dus dan krijgt hij wel benzine door.

maar als ik dan een paar keer gekicked heb, komen er 1 a 2 vlammen uit de uitlaat poort. zoals jullie wel met me eens zijn is dit niet egt de bedoeling.

wat kan hiervan nu de oorzaak zijn? want een 70cc met een 17,5mm carb en vrijwel een volledig dichtgeknepen luchtfilter kan niet goed zijn.
(trekt dus ergens valse lucht of zoiets?)

(sproeier maat: 100)
 
andere carb (19mm dell' ortho) zelfde probleem.
(deze 17,5mm komt onder een werkende scooter uit).

maar hij heeft egt bijna geen lucht vanuit de carb nodig om te bromme (dus net niet starten). stel schroefje net niet helemaal dicht. en luchtfilter zowat luchtdicht :X.

misschien een kleinere sproeier en dan nogmaals proberen, maar ik denk niet dat het probleem hier ligt.

misschien hebben jullie nog ideen?
 
Thread kan gesloten worden, ik heb het probleem gevonden...
er zat ergens in ut carter een gaatje waar hij valse lucht door trok.. deze dicht gelast en hij starte gelijk.

alleen nog even afstellen en dan vlammen :#

Bedankt!!!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top