Hieronder vind je de normale benamingen van de cilinderlijnen van Hebo en Malossi. Hierover bestaat nogal veel onduidelijkheid mede dankzij scootparts. :|
Hebo:
Hebo Alu 50
- vlinderpoort
- zuiger met 2 zuigerveren
- losse binnenkop
- 5 hoekige buitenkant
Hebo Racing 2:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- vaste binnenkop
- ronde buitenkant
Hebo Alu 70 oude type:
- ovale uitlaatpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- vaste binnenkop
Hebo Alu 70 nieuwe type:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- losse alu binnenkop
- vijfhoekige buitenkant
Hebo Manston Racing:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- losse messing binnenkop
- vijfhoekige buitenkant
Malossi MHR
MHR 50
- ovale uitlaatpoort
- zuiger met 1 zuigerveer en pistonpen 5mm hoger
- standaard lengte drijfstang
- vaste kop
MHR Team 50
- ovale uitlaatpoort (LC met 2 hulppoortjes)
- zuiger met 1 zuigerveer
- lange drijfstang
- losse binnenkop
MHR Replica:
- Ovale uitlaatpoort met 2 hulppoortjes
- zuiger met 2 zuigerveren
- standaard lengte drijfstang
- vaste kop
MHR 70:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- standaard lengte drijfstang
- vaste kop
MHR Team replica:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- standaard lengte drijfstang
- losse binnenkop
MHR Team 70
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- lange drijfstang
- losse binnenkop
- bredere cilindervoet
MHR Cross:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer en pistonpen 5mm hoger
- lange drijfstang
- losse binnenkop
- bredere cilindervoet
Lange drijfstang geldt alleen op Piaggio machines
Dit lijstje geldt voor Piaggio en Minarelli Horizontaal
Bij Malossi moeten jullie even opletten dit zijn dus de officiele benamingen die in Italie gehanteerd worden. Anglo Dutch (importeur) maakt er weer iets anders van.
MHR 70 --> MHR Team 70
MHR Team 70 --> MHR Speed
MHR Team Replica --> MHR Speed Replica
De Scootparts benamingen ga ik al helemaal niet uitleggen want dat slaat nergens op. :|
Als iemand op- of aanmerkingen heeft kan diegene mij PM'en.
Hebo:
Hebo Alu 50
- vlinderpoort
- zuiger met 2 zuigerveren
- losse binnenkop
- 5 hoekige buitenkant
Hebo Racing 2:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- vaste binnenkop
- ronde buitenkant
Hebo Alu 70 oude type:
- ovale uitlaatpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- vaste binnenkop
Hebo Alu 70 nieuwe type:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- losse alu binnenkop
- vijfhoekige buitenkant
Hebo Manston Racing:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- losse messing binnenkop
- vijfhoekige buitenkant
Malossi MHR
MHR 50
- ovale uitlaatpoort
- zuiger met 1 zuigerveer en pistonpen 5mm hoger
- standaard lengte drijfstang
- vaste kop
MHR Team 50
- ovale uitlaatpoort (LC met 2 hulppoortjes)
- zuiger met 1 zuigerveer
- lange drijfstang
- losse binnenkop
MHR Replica:
- Ovale uitlaatpoort met 2 hulppoortjes
- zuiger met 2 zuigerveren
- standaard lengte drijfstang
- vaste kop
MHR 70:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- standaard lengte drijfstang
- vaste kop
MHR Team replica:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- standaard lengte drijfstang
- losse binnenkop
MHR Team 70
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer
- lange drijfstang
- losse binnenkop
- bredere cilindervoet
MHR Cross:
- vlinderpoort
- zuiger met 1 zuigerveer en pistonpen 5mm hoger
- lange drijfstang
- losse binnenkop
- bredere cilindervoet
Lange drijfstang geldt alleen op Piaggio machines
Dit lijstje geldt voor Piaggio en Minarelli Horizontaal
Bij Malossi moeten jullie even opletten dit zijn dus de officiele benamingen die in Italie gehanteerd worden. Anglo Dutch (importeur) maakt er weer iets anders van.
MHR 70 --> MHR Team 70
MHR Team 70 --> MHR Speed
MHR Team Replica --> MHR Speed Replica
De Scootparts benamingen ga ik al helemaal niet uitleggen want dat slaat nergens op. :|
Als iemand op- of aanmerkingen heeft kan diegene mij PM'en.