Eigenlijk wil jij iets wat heel begrijpelijk is, en dit willen veel meer mensen met jou, alleen lastig is.
Je wil snel optrekken en veel vermogen met accelereren.
Dit kan door je motor vermogen te upgraden ( als je het vanuit een standaard scooter bekijkt, jij hebt een 70cc en wilt dus wat minder top maar niet inleveren op accelereren)
Alleen dan komt het doordat je scooter een cvt heeft heb je nagenoeg hetzelfde vermogen onderin als op top.
Eigenlijk kun je maar 1 fatsoenlijk ding doen en dat is je scooter dus zo opvoeren en zonder begrenzers afstellen. Dan zal hij goed optrekken maar ook een veel te hoge top hebben.
Vervolgens een vario ring monteren, de dikte hiervan bepaald je top snelheid en deze zal je dus moeten proberen om te bekijken wat voor jou werkt.
Om er nou voor te zorgen dat je geen over toeren/onnodig brandstof verbruik op top hebt moet je zelf het gas terug nemen wanneer je de 54km/u bereikt.
Dan zou ik persoonlijk een cilinder zoeken waarbij de powerband juist laag is, een niet al te grote carburateur, korte inlaat, je squish wel goed laag houden, gewoon orginele lucht filter en een goed membraan. Ook extra aandacht besteden aan het afstellen van je gasnaald omdat je hele stukken halfgas of nog minder gaat rijden.
Op deze manier is dit nog wel te organiseren maar het is en blijft eigenlijk iets wat elkaar tegenswerkt-> hard optrekken en lage topsnelheid.
Wat voor een 70cc cilinder heb je nu? Want met een 70cc kan dit in principe ook hoor.