cilinder vervangen

Status
Not open for further replies.

Chrizzyk

Banned
hoi nou ik wil me cilinder van me aerox afhalen dus ik haal me buddy eraf hoe kan ik em er ut beste en makelijkste afkrijgen en waar moet ik rekening mee houden er komt een malossi sport70cc gietijzer onder en ik ben geen noob dus begin nie van begin er dan nie aan enzo alleen dis me eigenste scoot bij andere scoots wel gedaan maar nu moet ut echt goed heeft er iemand tips:D
 
Advertisement - register to remove this

Tips? Koelvloeistof weg laten lopen 4 moertjes los en klaar is Chrizzyk. Je buddy hoeft er niet uit, alleen je onderkap moet eraf en je achterveer los als je dat handig vindt.
 
in het vervolg gebruik je best leestekens.......................

onderkap eraf, uitlaat eraf

en dan de koelvloeistof ergens opvangen

waar je extra rekening mee moet houden : zorg dat je de clipjes nergens tussen laat vallen ofzo, die vind je moeilijk terug
 
en nie te vergeten, als je die clipjes van de zuiger eruit haalt, doe dan eff een doek in je carter zodat die er nie in kunnen vliegen, anders kan je het vergeten met je blok..
 
Originally posted by Boyd
je achterveer moet los, anders krijg je je cyl niet van je tapeinden af. dus ff je veer los en dan je blok kantelen dan kan die eraf

Cilinder kan er gewoon afgeschoven worden als een Aerox op zn middenbok staat. Schokdemper loshalen is niet nodig.
 
Ik ben nu in de tussentijd bezig geweest en na 2 uur heb ik me cilinderkop er al af:D ik weet ut ik ben slecht maar die 4 bouten die erin zitten alleen de bovenste 2 zijn er helemaal uitgegaan die onderste 2 niet en in de cilinder krijg ik geen beweging zit nogal vast:| wa moek nou doen
 
Cilinder kan er bij een Phantom op zijstandaard ook vanaf, enigste wat je moet doen is uitlaat en onderkap eraf. En als je cilinder vast zit, check of je uitlaat er al af is. :p En anders gewoon een beetje wrikken en trekken aan dat ding, std cilinder er voor de 1e x afhalen gaat altijd moeizaam omdat ie een btje vast zit.
 
als alle bouten eruit zijn kan een HEEL KLEIN tikje in afgaande richting geen kwaad, omdat de cilinder de eerste keer nogal met de pakking vastplakt, 't zijn dus gewoon de eerste millimeters...

maar probeer eerst wat te wringen
 
Gewoon lekker beunen.. :p Wat kan er nou kapot gaan? Die cilinder kan wel tegen een paar stootjes, blok ook en je tapeinden zullen er ook niet wakker van liggen. Gewoon tegen de zijkant van de flens waar je uitlaat op komt een paar tikken geven zodat ie los komt.. meestal zit ie vastgeplakt door pakking en voor het grootste gedeelte zit ie vast door corrosie.
 
zo eindelijk hij is er nu een halve cm vanaf omdak lekker me de hamer bezig was:D alleen verder krijg ik em niet ook nie me de hamer ohjah de cilinder is vastgekaait kan da daardoor komen dak em nie verder krijg wie helpt mij:D
 
Kan prima.. dan zit je zuiger vast aan je cilinder. Zet iets tussen je blok en cilinder zodat je cilinder niet meer naar je blok toe kan bewegen. Draai daarna (in de goede richting) aan je vario of vliegwiel.. beetje kracht zetten mag best. Zo komt ie steeds een stukje verder los, en elke keer dat ie wat verder los is doe je iets groters tussen je blok en cilinder.. tot je cilinder helemaal los komt van je zuiger.
 
zo heb jou advies opgevolgt en zuiger is eruit alleen de cilinde kan niet verder naar vooren:| dus krijg em nie van die 2 staafjes af maar als ik op de 8ervering ga hangen zakt ie naar beneden dus ga ut weer ff proberen:D
 
Originally posted by Chrizzyk
zo heb jou advies opgevolgt en zuiger is eruit alleen de cilinde kan niet verder naar vooren:| dus krijg em nie van die 2 staafjes af maar als ik op de 8ervering ga hangen zakt ie naar beneden dus ga ut weer ff proberen:D

dat zei ik al, onder boyd zn naam. ik moest altijd ff de 8erveer los halen om mn cyl eraf te krijgen, weet niet waarom xander dat niet hoeft :?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top