Cilinder vastgelopen?

Davy.

Well-Known Member
Ik heb een tijdje terug een MBK Booster tweedehands gekocht met wat mankementjes aan. Vooral elektronische dingen (claxon, pinker, achterlicht, ...) deden het niet. Ook de uitlaat hing niet meer fatsoenlijk vast aan de cilinder door een afgebroken schroef.

Aangezien ik er zelf geen verstand van heb heb ik hem binnengebracht bij een garage die de cilinder er heeft moeten afhalen om hem uit te boren of iets dergelijks.

Goed, alles weer in orde en werkend maar na 30km viel hij tijdens het rijden stil en ik krijg hem nu niet meer aan de gang. Voordat ik hem binnen gebracht heb heb ik er zo'n 250km mee gedaan zonder motorische problemen.

Ik vrees nu dat mijn cilinder vastgelopen is. Kan het zijn dat de garagist iets verkeerd gedaan heeft waardoor dit ineens kon? Want het lijkt me wel heel toevallig te zijn net nadat ik hem ben gaan halen.

Ik heb ook ergens gelezen dat als je een varioring zet terwijl je een ontgrensde uitlaat hebt, je een vastloper kunt krijgen. Klopt dit?

In het begin ging mijn scooter zo'n 70km per uur op de teller, na dat ik hem ben gaan halen deed ie nog maar 47 op vlakke wegen dus ik vermoed dat hij de varioring terug heeft gezet. Kan dit de oorzaak zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Zou me verbazen, ik rij zelf al 2 jaar variobegrensd met een ontgrensde uitlaat. Kan wel zijn dat de garagist een fout heeft gemaakt tijdens het uitboren waardoor je cilinder/zuiger schade heeft opgelopen tijdens het rijden. Gewoon terug naar garagist brengen en zeggen dat hij iets over het hoofd heeft gezien of niet goed gedaan heeft.
 
uhm , terug gaan naar die garagist (ofzo) ...

als het een technisch mankement is dat hij had kunnen voorkomen is het natuurlijk dom van hem dat ie dat niet heeft gezegd , bijv een versleten cilinder oid..

dat de cilinder eraf moet om het goed uit te boren kan kloppen overigens.

mja , het kan ook net zo goed toeval zijn , en niet de cilinder , bijvoorbeeld drifjstang kapot , krukaslagers of wat dan ook..


ik zou in ieder geval eerst even terug gaan naar deze man..
 
Back
Top