Cilinder vast

SpoegVoer

Well-Known Member
Hallo daar,

Ik heb probleempje met mijn tomos s25 (zo'n ding met een ei blok)..Ik wil mijn cilinder eraf halen en er een membraamcilindertje ondergooien maar nu is het dus zo dat ik de oude cilinder er niet af krijg..hoe los ik dit op..

Ik heb al geprobeert om zachtjes te tikken met het houten deel van een hamer..werkt niet.. toen met een moker en een stuk geperst hout..ook niks..toen gewoon met een enorme moker, ook niet..De cilinder zit nu alleen nog vast op het carter en nergens anders..(voor de wijsneuzen die me erop wijzen dat de kop er wel eerst af moet en dat ik op moet letten dat de uitlaat niet vast zit ;))



HELP MEEEEE ALSJEBLIEF!!!!!!
 
Advertisement - register to remove this

Miss heeft een onbenul er vloeibare pakking tussen gedaan..zou neit meteen gaan slijpen en hakken..beiteltje tussen de carter/cilinder en deze voorzichtig ertussentikken..als ie eenmala los zit gaat de rest ook wle lukken
 
Bij mijne zat die ook aardig vast hoor.
Heb er een beetje met een rubberen hamer opgeramd en wd40 over de tapeindes gespoten.
Probeer sowieso als het niet lukt de tapeindes met een waterpomptang los te draaien.
IK zelf heb eerst met een rubberen hamer geramd daarna 2 tapeindes eruit en daarna wou die uiteindelijk los.
Neem aan dat je de cilinder weggooid want als die verroest is zal de uitlaat ook wel vastzitten.
 
Miss heeft een onbenul er vloeibare pakking tussen gedaan..zou neit meteen gaan slijpen en hakken..beiteltje tussen de carter/cilinder en deze voorzichtig ertussentikken..als ie eenmala los zit gaat de rest ook wle lukken

BIJTEL TUSSE JE CILINDER EN CARTER?:s
en wat nou als de nieuwe erop moet? groef in je carter waar valselucht doorheenkomt is nou ook nietegt de bedoeling he?

Is je cil vastgelopen? anders ff probere warm te stoken en dan doen ofzo? En als t echt niet lukt word het dus echt wegslijpen..
 
carter heet stoken? cilinder bedoel je?

maar dan nog , als het echt vast zit geroest krijg je m echt niet los , heb al eens vaker de cilinder er letterlijk af geslagen @ tomos..

ook weleens @ mina hori overigens..
 
Back
Top