Cilinder vast van mijn Peugeot speedfight 2

Ivo153

New Member
Ik heb een probleem met de cilinder. 1 van de tapeinden is afgebroken en die zit nog in de cilinder maar het probleem is nu dat mijn cilinder er niet af wilt ik heb al met een hamertje zachtjes lopen tikken maar de cilinder komt niet los heeft iemand tips.
 
Advertisement - register to remove this

Dus de cilinder zit niet meer vast geschroefd? Het beste werkt om de tapeindjes even een paar keer in te spuiten met WD-40. Vervolgens lichtjes spanning erop zetten met een schroefdraaier oid. ( NIET TUSSEN HET PAKKINGVLAK!!!!) Dan zachtjes met een hamer tegen tikken dan wilt hij wel komen. Beetje wrikken met beleid gaat wel werken.
 
Waarschijnlijk zit de cilinder vast geplakt aan de voetpakking, en deze weer zit vast geplakt aan het carter.

Als dit bouten eruit zijn kan je de cilinder gewoon laten schrikken met een grote kunstof hamer. (geen metalen gebruiken)
 
Dus de cilinder zit niet meer vast geschroefd? Het beste werkt om de tapeindjes even een paar keer in te spuiten met WD-40. Vervolgens lichtjes spanning erop zetten met een schroefdraaier oid. ( NIET TUSSEN HET PAKKINGVLAK!!!!) Dan zachtjes met een hamer tegen tikken dan wilt hij wel komen. Beetje wrikken met beleid gaat wel werken.
Dat heb ik dus geprobeerd maar hij zit nog steeds vast ik denk zelf dat de cilinder vast geroest zit aan het afgebroken tapeind
 
Waarschijnlijk zit de cilinder vast geplakt aan de voetpakking, en deze weer zit vast geplakt aan het carter.

Als dit bouten eruit zijn kan je de cilinder gewoon laten schrikken met een grote kunstof hamer. (geen metalen gebruiken)
1 van de bouten valt niet te verwijderen door dat deze afgebroken is met nog 1 cm boven de cilinder uitsteken
 
Als daar geen schroefdraad meer op zit, kun je die erop snijden.
Heb je geen tap- en snijset en kun je die niet van iemand lenen, haal je er eentje bij Action voor een paar euro.
Die ene centimeter is waarschijnlijk net voldoende om er schroefdraad op te snijden en 2 moeren op te draaien,
zodat je de onderste van de 2 kunt gebruiken op het tapeind er (met beleid, wd40 en af en toe tikken met een kunststof hamer) met een ring- of steeksleutel weer uit te draaien.
Wellicht help het daarbij ook als je de cilinder vanaf de buitenkant een beetje kunt verwarmen.
 
Als daar geen schroefdraad meer op zit, kun je die erop snijden.
Heb je geen tap- en snijset en kun je die niet van iemand lenen, haal je er eentje bij Action voor een paar euro.
Die ene centimeter is waarschijnlijk net voldoende om er schroefdraad op te snijden en 2 moeren op te draaien,
zodat je de onderste van de 2 kunt gebruiken op het tapeind er (met beleid, wd40 en af en toe tikken met een kunststof hamer) met een ring- of steeksleutel weer uit te draaien.
Wellicht help het daarbij ook als je de cilinder vanaf de buitenkant een beetje kunt verwarmen.
Het is te kort om de twee moeren er op te draaien, maar wel een goed idee
 
Daar was ik al een beetje bang voor.
Als de 2e moer er maar voor een stukje op kan, is het al prima om als borging voor de eerste te dienen.
Krijg je die ene cm niet ingeklemd in de bek van een boormachine, om er op die manier telkens schokjes in de draairichting mee te geven?
 
Grotere hefboom gebruiken. Als je cilinder toch vervangen gaat worden kun je hem ook goed warmstoken. Vaak lukt het dan wel.
 
Als er maar 1 moer op het afgebroken tapeind kan worden geplaatst kan je deze vast/vol lassen met TIG en door de warmte die daarbij vrij is gekomen deze dan vrij gemakkelijk los draaien
 
Back
Top