Cilinder uitboren

Scennix

Well-Known Member
Hallo,


Ik heb onlangs mijn scooter laten afstellen (yamaha aerox 2tk), hij is alleen niet harder gaan lopen dan voorheen (60). De varioring is eruit, v-snaar vervangen en prop uit de uitlaat. Ik heb echter onlangs de uitlaat zelf gedemonteerd om eens te kijken zag dat het gat vanuit mijn cilinder naar de uitlaat vele malen kleiner is dan de opening van de uitlaat. Zou ik de cilinder zo in kunnen boren dat het het gat van mijn uitlaat matcht om meer vermogen te generenen?
 
Advertisement - register to remove this

Als je dan zou willen moet je de cilinder eraf halen. Met een gemonteerde cilinder krijg je een hoop metaaldelen in je blok.
Buiten dat, het gelijkmaken van de uitlaatpoort aan de cilinder geeft geen vermogen winst.
 
Als je dan zou willen moet je de cilinder eraf halen. Met een gemonteerde cilinder krijg je een hoop metaaldelen in je blok.
Buiten dat, het gelijkmaken van de uitlaatpoort aan de cilinder geeft geen vermogen winst.

Ik heb nog een oudere aerox (geimporteerd) die nooit een begrenzer heeft gehad. Volgens iemand anders was het kleinere cilinder gat destijds de soort 'begrenzer', omdat hij dan niet al z'n druk kwijt kan
 
Back
Top