cilinder tunen

maar is een mhr 50 snellr dan een std? ja toch? maar moetk hiervoor andere krukas :? ben bang van wel..Tjah ik kan wel allemaal gekke toere uithale om te verbergen dat ik een 70 steek maar ja.. Als ik bv een mhr 50 zou kunne nemen opp mijn std krukas dan ben ik al blij genoeg, dan hoef ik geen 70 :L las ergens dat ie 10 a 12 pk levert of zo met de juiste setup, lijkt mij dat me krukas dit wel nog zou aankunnen (heb geen idee ervan he oud ie is) . als die mhr 50 niet kan ga ik nog een tijdje doorzage voor een 70 gietijzer of zo :+in de hoop dat het me lukt hun te overtuige :L
 
Stel je huidige scooter gewoon perfect af en scheur daarmee rond. En over een paar weken heb je ze omgezeurd dat je wel 70cc mag en kan je dat nemen klaarrr. Uit 50cc valt gewoon niet bijster veel meer te halen dan wat in de originele cilinder zit, zonder veel aanpassingen. Zo'n ECHT snelle 50cc moet je nl meer dan alleen de cilinder en sproeier veranderen wil je betrouwbaar blijven rondrijden en er wat power uithalen
 
Ik zou wel de krukas vervangen, dan heb je tenminste zekerheid, en kun je ook weer een tijdje vooruit. Zie je het wel zitten om het blok te demonteren en alles behalve de krukas en lagers eraf te halen? Want als je gewoon een blokje brengt met alleen een krukas en lagers dan kost het echt niet zoveel bij een dealer. Ik denk dat je dan zo'n 200 euro betaald incl krukas en lagers.
 
een mhr50 is zo uit de doos niks sneller dan een std cilinder , mits je std spul gebruikt..

(en je kunt een goeie MHR setup niet op een std as laten draaien)

alleen bij een behoorlijke setup (en dat kost serieus wat geld) zal het sneller lopen..

kortom , dat is VEEL duurder in totaal en levert alsnog net zoveel vermogen op als en std 70cc..

alleen is een 70cc goedkoper dan , en heb je makkelijker power op een lager toerental (dus veel makkelijker klaar te maken) en heb je minder slijtage en veel meer plezier..

dus of je ouders zijn ouderwets en denken dat 70cc een zonde is die later in de hemel word bestraft of je ouders weten gewoon HELEMAAL NIKS van een brommer e.d. af en zijn ze nog steeds in de tijd van Zundappen toen je nog daadwerkelijk bakken had die std 45km/h liepen en niet anders..

een std cilinder met goed ontgrensde uitlaat kan al 75 a 80 ECHTE km's lopen , een 70cc zal mischien iets sneller lopen...

wat een gezeur zeg :|
 
goed nieuws :# heb ze omgepraat?:p mag nu 70 maar ben er net achtergekome dat me asje iets van een 20.000 heeft :pecht vers niet meer..En omdat het geen straatscootr moet worden ga ik dus dan een racekrukj erop zetten (maar dat komt nog. heb nog tijd dus ga eerst effe zoeken achter een cilindr:

* stage 6 pro 70/athena sport 70
* malossi sport 70
* polini corsa 70
* gilardoni 70

zijn dit goeie keus? ik wil graag 95 a 100 rijde max harder hoeft niet +pippi+ setup word wrs oziets:

19 of 17.5mm carb
gianelli shot of zo of mss een aangepast e pia uitlaat dat zien we wel
malossi vario , racekoppeling (oude is al verslete aant het gerake dor de hoge km stand)

ben dus van plan heel me blok te vernieuwe en ongeveer 95 a 100 te rijde met een booster (minarelli verticaal) ..iemand een goede aanrader van setup en krachtbron (mag max 200 euro koste en moet natuurlijk niet te erg slijte en ongeveer 95 a 100 rijde;.beetje slijtage is ni erg is tohc ni vo dagelijks :)
 
mja ,wat heb je met je piaggio uitlaten??

wat voor scooter is het precies dan?

mbk booster :p typisch belgisch..is minarelli verticaal..nee is gwn omdat ik ergens had geleze dat je pia uitlaat kon aanpasse xD zag er wel bruut uit maar ja word wrs gwn een shot of zo voor me booster zelf gemaakt?iemand aanrader voor me cilindr? max 200 euro, mooi koppel , moet niet extreem slijte en mag max 200 euro kosten (heb lievr geen dr, vind die prijs veel te goedkop het moet ergens inzitte die goedkoopheid :+mijn mening uiteraard ). top moet ergens rond de 95 a 100 max ligge met setup eronder (19mm, raceasje, vario en koppeling want die zijn verslete..)
 
piaggio uitlaten passen bij lange na niet , bovendien is dat een behoorlijk werkje wat je niet zomaar even kunt doen (en zeker niet zonder de juiste apperatuur)

ook heeft het nergens nut voor omdat er ook meer dan zat goeie uitlaten te koop zijn voor een verticaal mina blok..

dat een DR niet duur is is gewoon omdat het fabriceren niet veel kost , en DR is erg goed gewoon..

ik zou een normale Polini gietijzer nemen ipv een corsa met een std uitlaat of een Shot ,Yasuni R , Tecnigas TREK oid..

maar daarnaast ook andere membraanplaten , een 17,5mm carburateur eventueel maar vooral belangrijk een langere vertanding , omdat de scooter nogal ERG kort is vertandt..

mja , een Stage6 Pro of Racing zal ook goed lopen.

ik zou bijv. zo'n soort setup nemen :

Stage6 Pro cilinderkit (zitten membraanplaten bij)
Rito krukas + (goed) lager en keerringsetje
17,5mm carburateur met std filter.
std uitlaat of 1 van bovengenoemde uitlaten
langere vertanding , bijvoorbeeld de standaard vertanding van een Mina horizontaal LC

en dit goed afstellen , dan heb je er veel plezier van..
 
ja heb nog wat geleze en opgezocht en nu twijfel ik tusse

athena sport 70
stage 6 pro 70

zouden dezelfde cilindrs zijn maar athena zou slimmr zijn om te kope voor de afwerking of zo of klopt dat niet?
 
Back
Top