Cilinder tapeindel dol...en nu?

Kevin

Well-Known Member
3 van de 4 cilinder tapeinden van mijn scooterblok zijn dol,IN het blok.:(

In eerste instantie d8 ik aan....lock tide..? <--is dit een goed idee? (ik krijg dan met moeite ooit nog die cilinder eraf.

OF moet ik dit daadwerkelijk gaan uitboren,nieuwe "pinnen" @ fietsenmaker halen (m7) en dit gaan tappen.
Passen deze pinnen dan nog wel door de gaten van de kop/cilinder?

Heeft iemand hier ervaring mee gehad en kan me even op weg helpen...?

Bij voorbaat dank..
 
Advertisement - register to remove this

probeer die tapeinden uit je carter te halen en breng hem naar de scooterboer om er een 3 tal helicoils in te laten draaien zou ik zeggen.

je moet daarna wel de gaten in je cil. uit boren ja.
maar das zo gedaan toch?
 
dat zijn een soort busjes,(wikkels eigenlijk)met aan de binnenkant bijv. m6 en aan de buitenkant m8 schroefdraad.
dan boor je het gat met de kapotte schroefdraad uit en tap je dr m8 draad in.
en daar draai je dan weer zon helicoil in, zodat je weer je m6 tapeinden kan gebruiken.

je hoefd dan dus niet je cil. gaten uit te boren zoal ik eerst wel opperde(foutje)
 
yep klopt, ik heb die dingen op me pas werk in mijn blok gedraaid in alle schroefdraden omdat deze allemaal gaar waren bijna. Werkt perfect schijnt zelfs nog sterker te zijn dan je originele schroefdraad.
 
het beste kan je een helicoil er in laten zetten omdat als je verkeerd boort je zuur bent,zal wel niet te veel kosten en omdat dit ws in een mina carter is heb je de ongelukkige maat m7 nodig,die zijn dus los veel te duur(je hebt ze alleen in een set zitten)
 
geen goed idee.. houd niet
toevallig is 3 dagen geleden mijn tapeinde afgebroken..
heb em nu ook uitgeboord, zometeen ff schroefdraad erin tappen en dan nieuwe tapeindjes erin
 
helicoils is de beste oplossing ja.. Normaal gesproken, worden deze dingen gebruikt voor verbindingen die je veel losdraaid. Hier praat ik dus over verstelbare onderdelen, gelijdingsbanen van machines en dergelijke. suc6
 
Back
Top