cilinder snel te warm (zip lc dr70)

joost0903

New Member
heey vraagje,
ik heb een zip sp met n dr70. ik heb de scooter goed ontlucht en de waterpomp is onlangs profi vervangen (ddl tuning) maar hij blijft te warm worden. weet iemand waar dit aan kan liggen?
 
Advertisement - register to remove this

Is je dop ook nog goed.
Deze hoort de boel onder druk te houden tot boven de 100 graden.

Als deze niet meer 100 is kan hij ook warmdraaien.
Slangen knijpen helpt ook.
En goed voelen of ze idd warn worden.
Koelt je radiator ook goed genoeg lucht toevoer.

Weet niet of dr cilinders het hebben.
Maar ook wel eens kleine boutjes gezien boven de cilinderkop bij de thermostaat.

Die kun je misschien ook eens zachtjes los draaien misschien zit er nog een luchtbubbel verstopt.
En na een stuk rijden dop eraf en misschien bijvullen.
 
de dop is nog helemaal goed en hij is helemaal bijgevuld, maar hoe controleer ik of mn radiateur nog goed is?
die boutjes heb ik niet btw
 
hoe warm?mijn narakut 70 draait nu rond 9500 toeren en rond 70 graden max wat optimal is.Als hij 90 graden wordt en niet zakt dan zou ik m ff afkoelen.en haal dat thermostaat maar er uit.die hoort niet op een 70cc.veel beter flow en een onderdeel minder.wat jij ook moet kijken naar temp als motor stationair draait dan kvs temp zou beetje zakken of wanneer je ff klein gas geeft.Is dat niet t geval dan stel je carb eerst goed af.Gasnaald,sproeiers oh en bougie kleur kijken.Wat hittegraad bougie?Hoeveel gr. rolletjes zit er in?Andere uitlaat?

Ik durf niet te zeggen wat de optimale temp is om te draaien.
maar 70 graden klinkt koud.
en een termostaat weg laten? wie heeft je dat wijs gemaakt.
de knappe koppen hebben er niet jaren voor gestudeerd en getest om het te zo te laten werken of dan onderdelen weg te laten.

het probleem kan wel bij je thermostaat liggen.
keer er uit halen en in de pan gooien met waren hoog vuur eronder.
lieft met thermostaat daar weer in.
zo kun je goed zien bij welke temp hij open gaat.
 
Ik durf niet te zeggen wat de optimale temp is om te draaien.
maar 70 graden klinkt koud.
en een termostaat weg laten? wie heeft je dat wijs gemaakt.
de knappe koppen hebben er niet jaren voor gestudeerd en getest om het te zo te laten werken of dan onderdelen weg te laten.

het probleem kan wel bij je thermostaat liggen.
keer er uit halen en in de pan gooien met waren hoog vuur eronder.
lieft met thermostaat daar weer in.
zo kun je goed zien bij welke temp hij open gaat.
100 graden lijkt mij ook vreemd, want dat is een kook temperatuur.. Koelwater zal altijd rond de 70 a 80 graden zitten.
 
De reden waarom een thernostaat weg halen voor mijn gek is, is omdat je dan juist je cilinder sneller kapot draait.

Wel of geen ervaring met een 70cc maakt hier niet uit.
50cc of 500cc.
Lc blokken hebben een thermostaat er inzitten om het blok ook zo snel mogelijk oo bedrijdstemp te krijgen.
70/80 graden als ik dan eurokit goed begrijp.

Zonder thermostaat zal het koelwater van af het starten al worden rond gepomp en duurt het langer voor het blok om op bedrijfstemp te komen.

Dit zorgt voor meer slijtage in de cilinder.
Met thermostaat gaat dit sneller.

Ja als een thermostaat het begeeft loopt hii warm, of als de pomp niet goed. Meer is of kapot.
Klopt slechte afstelling zorgt ook voor meer vrijving in de cilinder en zo voor hogere temperaturen.

En vragen naar tuners waarom ze dat doen is leuk.
Maar wat is de exacte reden.
En ia dat bij straat gebruik of bij sprintwerk?

Zeggen dat ik het fout of niet helemaal hoed heb is prima, iedereen leert elke dag weer wat.
Maar ben wel benieuwd waarom.
 
sthermostaat zat er inderdaad niet in excuss
ik dacht van wel niet DDL hun schuld.
en met te warm bedoel ik dat ik een soort van warmloper (hij stopte ermee maar starte daarna gelijk) heb gehad en het lampje op mn dashbord gaat branden. dat is meestal als ik 10 minuten a kwartier aan het rijden ben.
radiateur is schoon en hij is helemaal ontlucht en vol met kvs, dus het zou dus aan de carb afstelling liggen?
of kan het ook aan liggen dat ik met oliepomp rij ipv mengsmering?
en ik heb idd niet veel verstand van deze dingen vandaar dat ik het hier vraag:)
Post automatically merged:

hoe warm?mijn narakut 70 draait nu rond 9500 toeren en rond 70 graden max wat optimal is.Als hij 90 graden wordt en niet zakt dan zou ik m ff afkoelen.en haal dat thermostaat maar er uit.die hoort niet op een 70cc.veel beter flow en een onderdeel minder.wat jij ook moet kijken naar temp als motor stationair draait dan kvs temp zou beetje zakken of wanneer je ff klein gas geeft.Is dat niet t geval dan stel je carb eerst goed af.Gasnaald,sproeiers oh en bougie kleur kijken.Wat hittegraad bougie?Hoeveel gr. rolletjes zit er in?Andere uitlaat?Valse lucht?Motor wordt ook snel warm wanneer stationair te hoog afgesteld is.
sproeier 74, br9es ngk bougie, sitoplus, dr70, 6 gram rollen
 
Last edited:
Back
Top