Cilinder neo's

patrick1988

Well-Known Member
Ik heb een vraagje:

Ik wil graag een snellere cilinder op mijn neo's. Heb er nu een standaard 50 opliggen. Maar ik heb een leovince ZX als uitlaat. Is dat een uitlaat die op een 70cc kan of kan ik beter een 50cc snel nemen? Weet het zelf allemaal niet precies hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven. En eventueel wat ik erbij nog allemaal nodig heb. wat raden jullie mij aan? En wat zijn eventueel de kosten en hoe hard gaat hij dan?

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

1. er is een 50 snel ;) een echte "50 snel" is bijv een MHR team 50cc. maar dat is niet iets wat op jou spullen gaat rijden..
2. een ZX is ook niet echt een super uitlaat.. ook niet op 50cc..
3. hoe is de scooter nu afgesteld? hoe rijd het nu?
4. misschien een DR70cc.. dat is een laagtoerige gietijzeren 70cc..dus slijtvast en goed voor dagelijks gebruik en kan wel leuk rijden op je ZX
 
een leo zx is zoizo niet een al te beste pijp .
ik denk dat je dan beter een andere uitlaat kan halen
en als je dan nog sneller wilt zou ik pas aan een 70 begeginnen
 
Ik heb deze uitlaat pas net gehaald en ga nu niet weer een nieuwe halen.
Maar hij rijdt niet echt al te goed. Hij trekt niet echt op en rijdt maar rond de 70 echte kilometers. Maar welke 70cc zou ik er dan onder kunnen leggen en wat zal dan zijn topsnelheid worden?
 
waarom ? 12mm kan echt wel hoor :)

maar je scooter rijd niet goed.. misschien is een idee om hem goed af te stellen ? :)
en echt veel harder zul je niet gaan met die uitlaat hoor
 
Welke carburateur zou er dan moeten? had gehoord dat er iets van 17,5 onder moest? Maar kan het met die er standaard op zit ook? Ik las net dat iemand met zijn aerox DR70 110 kilometer op de teller had gehaald met een ZX eronder. Maar jullie zeggen dat als ik een DR70 eronder leg hij niet echt veel harder zal gaan dan 70. Hoe kan dat dan? En is het niet beter om er eerst een 70cc onder te leggen en nieuwe carburateur, en hem dan af te laten stellen?
 
met DR70 zul je wel wat harder gaan meaar niet veel :)

en 110 op teller is mogelijk aangezien de meeste tellers op die snelheid toch al snel 20 km/h afwijken :)
en wat heb je aan snelheid ?

en uiteraard is het beter om alles in 1x te kopen en het dan samen af te laten stellen
 
Oke, maar welke carburateur heb ik nodig? Dus de snelheid zal rond de 80 a 90 echte kilometers komen te liggen dan als ik hem goed laat afstellen? Maar hij trekt nu echt niet op en duurt ook voordat hij op de top zit. Dus met een 70 zal die wel beter rijden denk ik. Maar is het wel nodig om een andere carburateur erop te zetten of kan ik de standaard houden die op mijn neo's zit?
 
Ja, hij is afgesteld nadat ik de ZX eronder heb gelegd. Maar jullie raden me dus een DR70 aan? En daarnaast neem ik dan een 17.5 carburateur. En daarmee kan ik dan 80 a 90 echte kilometers halen toch?
 
12mm is prima , bovendien loopt het ook helemaal niet sneller met een andere carb..

een zx is verre van een 70cc uitlaat ,maar dat neemt niet weg dat het met een DR70 niet leuk kan lopen maar je moet er niet al te veel van verwachten.

wat ook een boel snelheid tegenhoudt is je eindoverbrenging , deze is vrij kort , heb wel vaker meegemaakt dat een scooter met minarelli AC blok (zoals die van jou) gewoon niet sneller liepen bijna.

om de snelheid hoef je dus geen 70cc te monteren , alleen voor de trekkracht.
 
Back
Top