cilinder krijgt geen benzine

thijmenbois

New Member
Hallo,
Ik heb een vivacity met de volgende setup:
70cc laagtoerig malossi
17,5mm carb mezoly
stage 6 inlaat
102 sproeier
powerfilter

Ik heb hem laatst gekocht en hij deed het een tijd prima, maar op een gegeven moment startte hij niet meer.
Ik heb toen het benzinekraantje vervangen en de slangetjes en een nieuwe inlaatset van stage6 gekocht. De vlotter vult zich ook gewoon met benzine. Als ik benzine in het bougiegat doe start hij gewoon, maar valt al snel uit. weet iemand wat dit kan zijn? mijn sproeiers zijn ook schoon.

mvg,
Thijmen
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik heb een vivacity met de volgende setup:
70cc laagtoerig malossi
17,5mm carb mezoly
stage 6 inlaat
102 sproeier
powerfilter

Ik heb hem laatst gekocht en hij deed het een tijd prima, maar op een gegeven moment startte hij niet meer.
Ik heb toen het benzinekraantje vervangen en de slangetjes en een nieuwe inlaatset van stage6 gekocht. De vlotter vult zich ook gewoon met benzine. Als ik benzine in het bougiegat doe start hij gewoon, maar valt al snel uit. weet iemand wat dit kan zijn? mijn sproeiers zijn ook schoon.

mvg,
Thijmen
Al nieuws?
 
En als je carburateur nog eens goed schoon maakt inclusief de mengbuis, die vaak vergeten wordt, en het oude membraan en spruitsuk weer terug zet.
Verder de keeringen van de krukas bekijken. (valse lucht)

Want als de brandstof tot in de vlotterkamer komt maar niet in de cilinder moet je toch in deze hoek gaan zoeken, vooral als hij even kort loopt nadat je benzine in het bougiegat gooit.

Doet de scooter het ook niet als je startpiloot of een ander zeer brandbaar goedje (bijv. remmenreiniger in het spruitstuk of aanzuigbuis van de carburateur spuit?
 
Alle pakkingen tussen spruitstuk en membraam?
Misschien je benzine en vacuum slang omgewisseld?
Of gewoon ergens valse kan ook.
En wat ik dan nog kan verzinnen is wellicht vuil in je tank. Dan kan er misschien net genoeg door worden gezogen om je vlotter te vullen en zodra er meer nodig is bij het rijden dat het vuil het dan blokkeert
 
Back
Top