Cilinder keuze

elyseo

Well-Known Member
Hallo,

Ik hoop dat jullie een aantal vragen van me kan beantwoorden om zo mijn scooter een beetje meer pit te geven.

Ik heb een elyseo volkomen standaard alleen varioring verwijdert, laatst een vastloper gehad me zuiger en cilinder naar de klote. Nou wil ik een nieuwe cilinder een wat snellere halen, een snelle maar toch goedkope cilinder liefst. Kan ik elke luchtgekoelde peugeot cilinder op mijn elyseo zetten, zeg maar bij webshops staat er past op speedfight/buzy/vivacity maar elyseo staat er niet tussen?

Ook vraag ik me af of me cilinderkop die nog goed is op een nieuwe snelle 50'er past aangezien op de webshops de meeste cilinders zonder cilinderkop worden verkocht.

Wanneer ik een 50cc snel op plaats moet ik dan me carburateur (12 mm), vario, koppeling, uitlaat veranderen of is dit niet noodzakelijk. Las ook ergens dat het soms verstandiger is om een laagtoerige 70cc kopen dan een 50cc snel, maar hoe zit et dan met de krukas als ik een 70cc laagtoerig haal?


Het zijn een heleboel vragen waarop ik graag antwoord wil hebben,

Alvast bedankt,
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hallo,

Ik hoop dat jullie een aantal vragen van me kan beantwoorden om zo mijn scooter een beetje meer pit te geven.

Ik heb een elyseo volkomen standaard alleen varioring verwijdert, laatst een vastloper gehad me zuiger en cilinder naar de klote. Nou wil ik een nieuwe cilinder een wat snellere halen, een snelle maar toch goedkope cilinder liefst. Kan ik elke luchtgekoelde peugeot cilinder op mijn elyseo zetten, zeg maar bij webshops staat er past op speedfight/buzy/vivacity maar elyseo staat er niet tussen?

Ook vraag ik me af of me cilinderkop die nog goed is op een nieuwe snelle 50'er past aangezien op de webshops de meeste cilinders zonder cilinderkop worden verkocht.

Wanneer ik een 50cc snel op plaats moet ik dan me carburateur (12 mm), vario, koppeling, uitlaat veranderen of is dit niet noodzakelijk. Las ook ergens dat het soms verstandiger is om een laagtoerige 70cc kopen dan een 50cc snel, maar hoe zit et dan met de krukas als ik een 70cc laagtoerig haal?


Het zijn een heleboel vragen waarop ik graag antwoord wil hebben,

Alvast bedankt,

tja je moet kiezen maar wat versta jij nou onder 50 snel?

mhr 50 cc en evo 50 cc dat zijn een paar van de snelste

een malossi 50 cc giet zal net zo lopen als je std cilinder, misschien een miniem verschil..

een laagtoerige 70 cc ga je vooral harder mee optrekken, op top zal t niet zoveel schelen... en met een dr70 ofzo kun je ook wel je standaard krukas er in houden , rij er ook mee.... maar t is verstandiger om wel een versterkte as te kopen....
 
hoi,

bedankt voor je reactie, ik ga denk ik ook voor een 70cc aangezien je bij een 50 cc verchil miniem is tenzij je veel wilt uitgeven. dat alles standaard kan blijven ben ik wel blij om, de dr70 is wel een prestatie/prijs knaller.
wat bedoel je met versterkte as?
 
hoi,

bedankt voor je reactie, ik ga denk ik ook voor een 70cc aangezien je bij een 50 cc verchil miniem is tenzij je veel wilt uitgeven. dat alles standaard kan blijven ben ik wel blij om, de dr70 is wel een prestatie/prijs knaller.
wat bedoel je met versterkte as?


Andere krukas betekent ook andere blok lagers
en dat je blok gesplitst moet worden.
hier heb je ook weer gereedschap voor nodig.

En voor een goede 50cc snel zoals een evo
zal ik ook de krukas vervangen omdat die veel toeren gaat
draaien dan.

Beste keuze is dr70 veel trekkracht en iets hogere top
en benzine verbruik gaat amper omhoog.
En dr70 rijd ook nog eens lekker met std uitlaat.
 
Back
Top