Cilinder kapot

basfilart

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb op mijn scooter (yamaha neos) de volgende setup:

Stage 6 50 cc cilinder
17.5 mm carburateur (sproeier 94 dacht ik)
Power One vario (4 grams rolletjes)
Malossi flyclutch (gele drukveer)
Yasuni R uitlaat

Nou is mijn cilinder een paar dagen geleden kapotgegaan (nog geen 5 maand oud, goed ingereden, maar een van de zuigerpenveertjes is losgeschoten :( )
Ik heb destijds deze cilinder gewoon gekocht zonder er verder echt bij nagedacht te hebben, maar is er eventueel een andere snelle 50cc cilinder in de zelfde prijsklasse die beter zal werken met mijn setup? 50cc malossi sport misschien? (afstellen dat moest ik toch nog beter doen) En zal een powerfilter nog iets uithalen?

Bas

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Powerfilter haal zeker wel iets uit, kun je na een x aantal maanden tot een jaar weer je cilinder herstellen tot een nieuwe halen. En waarom een 50snel? En niet gewoon een leuke 70cc?

een powerfilter haalt 0,0 uit , ja , mischien wat meer ellende , zowel tecnisch als met de buurt en/of de politie ;)

tja , om het simpel te zeggen , de goedkopere 50cc's zijn vaak amper sneller dan een std cilinder , alleen de echte snelle 50cc cilinders zoals Polini evoliution , Malossi MHR bijv. zullen sneller gaan , maar MITS de setup er ook naar is , zou je op deze setup zo'n cilinder zetten verneem je het amper.

een 50cc gietijzer is nagenoeg gelijk aan std 50cc..

Malossi sport 50cc is een gietijzeren cilinder, dus ik denk dat ik maar weer ga voor de 50cc stage 6, deze beviel me op zich ook prima, maar ik vroeg me af of er misschien een betere was in de zelfde prijsklasse. In ieder geval bedankt mensen, hier kan een slotje op ;)

Back