Bedankt voor de reactie, alleen vind ik de cilinder eraf halen alleen om te kijken wel een rigelreuze handeling.Dat Filmpje is geen beoordeling waard,
Cilinder Demonteren zegt meer lijkt mij .
BTW.... Km Stand ??..
Dat er een kras zit snap ik, maar dat verklaart het geluid nog niet toch?Helemaal eens met @Brute-Force , lijkt mij alleen een behoorlijke kras te zitten , op de nu onderkant cilinder
Om compressie te meten heb je echt zo’n compressiemeter nodig toch? Die heb ik zelf niet.Kan dat de veren dat geluid veroorzaken , op een niet glad oppervlak , maar het kan wel verklaren , dat je gebrek aan compressie hebt , heb je de compressie gemeten ?
Zeker, gashendel helemaal open. Oke dankjewel, ik vroeg me nog inderdaad af of inlaatpakking uit zou maken.Heb je de compressie wel gemeten met de gasklep open ? Inlaat pakking zal voor de compressie weinig uitmaken , koppakking daarentegen wel .
Precies dat dacht ik dus ookAls je al zo ver bent, en het ziet er allemaal niet geweldig uit, kan je er net zo goed gewoon nieuw op gooien. Wel rekening mee houden dat je de boel weer moet afstellen.
Zoals het zit op de foto kan het nooit goed zijn, zuigerveer ligt vlak met de zuiger.Ik weet niet zeker hoe het was toen ik de zuiger eraf haalde. Maar uiteindelijk was de bovenste zuigerveer wel gewoon los zoals de onderste.