This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Cilinder Hebo Manston

Crack52

Area 51 Owner
Hallo ik vroeg me af als ik iets moet veranderen voor deze cilinder dat ik liggen heb,

Area 51
mijn setup voor het moment:
Cilinder Origineel
Krukass Hebo Racing
Membraan Hebo
Malossi Mhr Vario
Polini 3g Koppeling
Dellorto 12.5 Carbu
En Origineele Luchtfilter met malossi filter mouse
Hebo Sport Uitlaat

De Cilinder dat ik wil steken is een Hebo 70cc m17 -:-
 
de krukas waarschijnlijk , en een fatsoenlijke uitlaat iig..

krukas omdat als jij met std cilinder rijdt het waarschijnlijk een pen 10 is , en manston is pen 12..

verder is een Hebo sport verre van 70cc uitlaat...
 
wil jij een pen 10zuiger @ manston? een DR70 vinden de meeste al niks met een std of een andere P10 krukas. Ik zou iig geen pen 10 zuiger in een manston steken...
 
ik denk dat een Stage6 racing pen 10 zuiger wel gaat passen , alleen , wil je dat?

zover ik weet is de manston niet leverbaar met pen 10 , mja , ook nooit naar gekeken omdat dat ook niet van belang is..
 
Want? Een kennis van me rijd met een speed, roost, 28mm e.d. met een pen10 as...

Ik zie het voordeel niet echt van pen12 tov pen10.
 
Want? Een kennis van me rijd met een speed, roost, 28mm e.d. met een pen10 as...

Ik zie het voordeel niet echt van pen12 tov pen10.

Een kennis van mij rijd met een speed, c21, 28mm ed op een std krukas, ik zie het voordeel niet echt van een betere krukas? :+

Het gaat goed of het gaat fout, Pen 10 is gewoon zwakker. Er is een reden waarom zulk soort cilinders alleen maar met een pen 12 zuiger worden gefabriceerd. Doe jezelf een plezier en monteer gewoon een Pen12 as erbij, zoals het hoort. Anders niet hier komen janken als het kapot is.
 
Ow en wat is dan zwakker?
De pistonpen zelf?

En ja ik heb ook ooit een s6 racing gereden op originele as, deze heeft altijd goed gelopen....
 
de piston pen is 2mm dikker, maar is dit dan ook echt een zwak punt bij pen10? Iemand wel eens een piston pen doormidden gehad oid? Nooit gehoord iig.
 

of zelfs met 13mm pen !!

en een bigend pen van 18mm ipv 16mm

allemaal onzin natuurlijk

@SPNK , ga jij maar mooi spelen met je pen 10 dan

verder , zelfs 12mm pennen kunnen breken , en dat heb ik al een keer gezien op een 50cc setup (MHR50 met 14mm)

verder zal een pen 10 ook sneller in slijten..

zet maar eens een scherpe bijl op je vinger en druk deze aan , en maak m daarna eens stomp , dus meer oppervlak wat op je vinger drukt.. dan snap je dus wel dat de scherpe bijl makkelijker je vinger eraf splijt , terwijl het met de stompe bijl niet eens wil mischien...

het gaat om het totale oppervlak waar je tegenaandrukt...

mja , waarom niet een 8mm pen? moet toch ook kunnen dan?
 
Last edited:
Ja, of pen loos. Je snapt toch wel een beetje waar zowel de TS als ik heen willen? Een goedkopere oplossing dan ook nog eens je hele krukas inc lagers en keerringen moet vervangen.

Waar staat overigens dat het een manston is?
 
Ja, of pen loos. Je snapt toch wel een beetje waar zowel de TS als ik heen willen? Een goedkopere oplossing dan ook nog eens je hele krukas inc lagers en keerringen moet vervangen.

Waar staat overigens dat het een manston is?

Uiteindelijk als het mis gaat is het geen goedkopere oplossing.
Want dan moet je je cilinder hoogstwaarschijnlijk ook nog laten maken.

En manston staat in de Topic naam.
 
ALS het mis gaat. Maar die kans heb je altijd.

Zeker als hij met deze uitlaat en carb gaat rijden zal het ding amper vermogen gaan leveren en kan het al helemaal geen kwaad.
 
Ik dacht dat men hier de best mogelijke adviezen moest geven.
Zoals melf zegt zal het met een pen 10 as veel sneller inslijten. Dus zou de as eerder vervangen moeten worden. Met een pen 12 as heb je hier minder last van.
Ik zou dus gewoon een pen 12 as nemen.
 
Mss Ben ik mis over de cilinder maar ik ben wel zeker dat het een hebo is 70cc met binnenkop en hij past op de 10 pen krukass op de zijkant staat er m17s
 
Volgensmij is de M17S de replica versie.

Die zijn wel in 10 pen leverbaar, maar dan zou ik als nog voor een 12 pen gaan.

Heb er al genoeg gezien die het niet deden, met een gebroken drijfstang als gevolg.

Dan ben je verder van huis:

- Cilinder.
- Krukas.
- Carterset.

Reken maar uit wat je dan kwijt bent
 
idd , tis maar net wat je goedkoop noemt

verder , als je advies geeft wil je toch GOED advies geven? en niet halfgebakken..

want als je eerlijk bent zeg je dat een pen 12 beter is...

en dat ie niet een mening maar een feit..