cilinder bij aprilia sr losmaken.

robert123

Well-Known Member
ik wil mijn cilinder van mijn aprilia sr losmaken maar krijg hem niet helemaal er onderuit hij komt tege het frame.

heb gehoord dat je je veer los moet maken maar nu heb ik juist minder plek gekregen iemand tips?

gr robert
 
Advertisement - register to remove this

ik wil mijn cilinder van mijn aprilia sr losmaken maar krijg hem niet helemaal er onderuit hij komt tege het frame.

heb gehoord dat je je veer los moet maken maar nu heb ik juist minder plek gekregen iemand tips?

gr robert

Als je een cilinder demonteert kun je naar mijn mening beter even je hele blok eronder uit halen.
Is niet zo heel veel werk, alleen eerste keer ff goed kijken wat je allemaal moet loshalen en waar het terug moet.
Op die manier kan er ook geen vuil van je scooter in je carters vallen =).
 
Als je een cilinder demonteert kun je naar mijn mening beter even je hele blok eronder uit halen.
Is niet zo heel veel werk, alleen eerste keer ff goed kijken wat je allemaal moet loshalen en waar het terug moet.
Op die manier kan er ook geen vuil van je scooter in je carters vallen =).

is te veel risico.

het moet makkelijker kunnen.
 
Krijg je vaak met een te lange veer idd, bij een aerox krijg je bijvoorbeeld problemen met je olie tank als je hem te ver verhoogd. (zit boven de cilinder)
 
moet je daarvoor nou 2 topics aanmaken :rolleyes:

bovendien heb ik je allang verteld dat je gewoon je schokbreker los moet halen onderaan het blok en het blok moet laten zakken waardoor je voor ruimte krijgt.

dit doe ik al jaren zo met tientallen sr-retjes , dus stel je niet zo aan en doe dat gewoon want het werkt..

en tja , als je er verder geen verstand genoeg van hebt om zoiets uit te vinden en dan ook nog advies in de wind slaan snap ik niet wat je aan een brommer doet te prutsen...

dus doe gewoon als ik zeg en het werkt , 100% garantie dat dat prima werkt..

blok eronder vandaan halen is onzin..

en ja , als je op de grond werkt , op de grond werken is ook gewoon prutsen eigenlijk , op een brug gaat dit tien keer zo makkelijk en wel zo goed voor de kwaliteit van je werk, desnoods op een andere ophoging , en dat heeft een goeie monteur in zijn werkplaats ook voor elkaar. op de grond reparereen is gewoon prutsen ook..
 
Back
Top